Tetszik a Swiss Watch? Rolex nehéz kezdetei

A Rolex márka története
fotó: Pixabay

A Rolex a világ egyik legnépszerűbb luxusóramárkája. Egy svájci óra (tényleg?) ma már inkább tekintélyes dísznek számít, mintsem olyan készüléknek, amely tudatja velünk, mennyire sietünk. Története kezdetén azonban a márka csak egy volt a sok közül… és ennyi nem túl sikeres. Ez akkor volt, amikor az óra értékét elsősorban az időmérés pontossága határozta meg. Akkoriban a Rolexben nem minden működött “úgy, mint egy svájci óra”.

A céget ben alapították 1905 kezdeményezéssel Hans Wilsdorf, aki sógorával Wilsdorf & Davis néven céget hozott létre – akkor még nem Rolex. A Wilsdorf azzal az ambiciózus céllal lépett piacra, hogy olyan órákat alkosson, amelyek nemcsak tökéletesen megtartják az időt, hanem kiváló dekorációt is jelentenek – eredeti és vonzó design. Ma már tudjuk, hogy sikerült, és élete munkája – a világhírű cég – túlélte és még mindig remekül megy. A hatások jól láthatóak, ellentétben a wilsdorfi templomon lévő izzadsággal.

A Rolex márka nehéz kezdetei

A céget 1905-ben alapították, de csak ben 1910 Wilsdorf learatta munkája első gyümölcsét. Az első öt évben az órái voltak gyenge minőségű, és mi több Rosszul mérték az időt. A Wilsdorf órájának első másolata csak fél évtized után kapott tanúsítványt a trieszti csillagvizsgálótól, amely az időmérők pontosságát ellenőrizte. Ez lehetővé tette számunkra, hogy elkezdjünk egy nagyszerű márka felépítését.

Érdekes módon a cég – a legendákkal ellentétben – nem svájci, és Wilsdorf sem volt svájci. A cég eredeti központja Nagy-Britanniában volt, és csak 1912-ben helyezték át Svájcba. Négy évvel korábban a „Rolex” védjegyet fenntartották, és ettől a pillanattól kezdve a cég ezzel márkázza termékeit.

Mint sok vállalkozás esetében, a Rolex esetében is, az erős akarat döntő fontosságúnak bizonyult. Öt év szárazság után megkezdődött a márka több mint 100 éves győzelmi sorozata. A minősítés megszerzése óta a Rolexek egyre népszerűbbek. 10 évvel később Wilsdorf nem követte el azt a hibát, amelyet néha még a legerősebb cégek sem tudnak elkerülni – kezdett az áramlattal haladni. technológiai fejlődés. A Rolex – bár ma a hagyományos időmérők iránti érzelmeken alapul – akkor a fókuszra összpontosított innovációk. Így például az automata mechanizmusnak köszönhetően nem kellett felhúzni az órát.

Gd6adc4dd0 1280 karóra
Hogyan kelt át egy Rolex óra a La Manche csatornán? | fotó: Pixabay

Rolex – az első vízálló óra a történelemben

A Rolex márka történetének legnagyobb áttörése több mint 20 évvel a létrehozása után következett be. BAN BEN 1927 Hans Wilsdorf cége történelmet írt az első találmánnyal vízálló óra. Kifejezetten azért készült Mercedes Gleitze – híres úszó. Gleitze volt az első ember, aki úszott A Gibraltári-szoros és az első brit nő, aki saját erejéből úszott angol csatorna. Rolex átkelt vele a La Manche csatornán! Gleitze-nek sikerült, de Rolexnek is sikerült – túlélte az egész átkelést.

A történet többi része a következő évtizedekben íródott, és folytatódik. A Rolex márka volt és számít tekintélyes, amely egyedi tervezést és minőségi kidolgozást kínál. Azonban emlékezzünk rá ha nem önmegtagadásról lenne szó Wilsdorfban a márka fennállásának első öt évében nem lenne több száznál.