A világ legdrágább autói – mennyibe kerülnek és miért ilyen drágák? [TOP 10]

Tudtad, hogy a világ legdrágább autói precízen megtervezett konstrukciók, amelyek a legújabb technológiákat ötvözik rendkívül korlátozott elérhetőséggel? Értéküket a kézi gyártás, az egyedi konfiguráció, a limitált széria és a fejlett anyagok használata határozza meg. Az árak elérhetik a több százmillió dollárt is, és minden egyes példány önálló technikai és befektetési projektnek számít. Ebben az összeállításban megtudhatod, mennyibe kerülnek a világ legdrágább autói, és milyen paraméterek teszik őket igazán különlegessé.
Mennyibe kerülnek a világ legdrágább autói?
Az árak néhány millió dollártól indulnak, de akár a 100 milliót is meghaladhatják – mint például a Mercedes-Benz 300 SLR. A világ legdrágább autói nem tartoznak egyetlen árkategóriába – sok múlik azon, hogy vadonatúj szalonautóról, prototípusról, koncepciómodellről vagy egy aukción eladott, ötvenes évekbeli klasszikusról beszélünk.
A legdrágább autók például ilyen árkategóriákban mozognak:
- modern autók (2010 utáni gyártás) – 10-től 30 millió dollárig;
- történelmi klasszikusok – 20-tól 80 millió dollárig;
- egyedi aukciós modellek – több mint 100 millió.
Mindegyik autóban van valami különleges – legyen az technológia, történet vagy abszurd módon alacsony példányszám.
A világ legdrágább autói – TOP 10
Ebben az összeállításban olyan járműveket találsz, amelyeket a XXI. században gyártottak és eljutottak az ügyfelekhez – tehát nem csupán koncepciókról van szó.
10. hely: Pagani Huayra Codalunga – 7,4 millió $

Ez a Huayra hosszú változata, amelyből mindössze 5 példány készült (a név az olasz „hosszú farok” – „coda lunga” kifejezésből származik), gyűjtők számára tervezve, a ’60-as évek esztétikája által inspirálva.
A motorháztető alatt? Egy 6 literes, V12-es AMG fejlesztésű motor, amely 840 lóerőt és 1100 Nm nyomatékot produkál. Az autó mindössze 1280 kg-ot nyom – kevesebbet, mint a legtöbb mai ferdehátú. A karbon és titán használatának köszönhetően elképesztő teljesítmény-tömeg arányt sikerült elérni.
A Codalunga a Pagani egyedi tervezési szemléletének szimbóluma – minden részlet a tulajdonos igényeihez igazítható.
Pagani Huayra Codalunga paraméterei:
| Paraméter | Érték |
| Motor | V12 6.0 L Twin-Turbo (AMG) |
| Erő | 840 LE |
| Nyomaték | 1100 Nm |
| Gyorsulás 0–100 km/h | 3,0 s |
| Végsebesség | 370 km/h |
| Tömeg | 1280 kg |
| Példányszám | 5 |
| Ár | 7,4 millió dollár |
9. hely: Mercedes-Maybach Exelero – 8 millió $

Egy legendás jármű, amely úgy néz ki, mintha Batman autója lenne. 2005-ben készült koncepcióként a Fulda gumiabroncsgyártó számára, azzal a céllal, hogy új abroncsokat teszteljenek extrém nagy sebességnél. Az eredmény? Egy V12 biturbó motorral szerelt autó, 690 lóerővel, amelynek végsebessége meghaladja a 350 km/h-t.
Luxusra és teljesítményre tervezve – a belső tért a legmagasabb minőségű bőr, karbon és alumínium díszíti. Érdekesség, hogy az Exelero sok éven át a világ legdrágább járművének számított, mielőtt megjelentek a Koenigsegg és Bugatti modellek.
Az autót később Birdman rapper vásárolta meg, majd – a pletykák szerint – egy európai gyűjteménybe került.
Ez a világ egyetlen példánya, teljes értékű használati prototípus, hivatalos közúti forgalmi engedéllyel. Egyedi dizájnja, futurisztikus sziluettje és erős kapcsolata a popkultúrával igazi ritkasággá tették.
| Paraméter | Érték |
| Motor | V12 5,9 L ikerturbó |
| Erő | 690 LE |
| Nyomaték | 1020 Nm |
| Gyorsulás 0–100 km/h | 4,4 s |
| Végsebesség | 351 km/h |
| Tömeg | kb. 2660 kg |
| Példányszám | 1 |
| Ár | 8 millió dollár |
8. hely: Bugatti Divo – 9 millió $

Amikor a Bugatti úgy döntött, hogy megalkotja a Chiron pályára hangoltabb változatát, megszületett a Divo – könnyebb, agresszívebb és szigorúan limitált példányszámban (mindössze 40 darab).
Az autót ugyanaz a 8 literes, 1500 lóerős W16-os motor hajtja, mint a Chiron-t, de teljesen eltérő a felfüggesztése, a hűtése és az aerodinamikai részletei. Emellett 35 kilogrammal könnyebb, és sokkal jobban teljesít a kanyarokban.
A Divo visszatérés a gyökerekhez – nevét autóversenyzőről, Albert Divo-ról kapta, aki a 20-as években a Bugatti színeiben nyerte meg a rangos Targa Florio versenyeket.
A Bugatti Divo paraméterei:
| Paraméter | Érték |
| Motor | W16 8.0 L Quad-Turbo |
| Erő | 1500 LE |
| Nyomaték | 1600 Nm |
| Gyorsulás 0–100 km/h | 2,4 mp |
| Végsebesség | 380 km/h |
| Tömeg | 1960 kg |
| Példányszám | 40 |
| Ár | 9 millió dollár |
7. hely: Koenigsegg CCXR Trevita – 9,6 millió $

Ez az autó úgy néz ki, mintha gyémántporral lenne borítva. És ez nem véletlen – a „Trevita” név a svéd „három fehér” kifejezésből származik, a fényezés pedig gyantával bevont szénszálat tartalmaz, amely mikroszkopikus gyémántrészecskéket rejt.
Trevita alapja a CCXR modell – a motorháztető alatt egy 4,8 literes, feltöltős V8-as dolgozik, amely 1018 lóerőt ad le. Gyorsulás? 0-ról 100 km/h-ra kevesebb mint 2,9 másodperc alatt. 2015-ben egy példányt Floyd Mayweather vásárolt meg több mint 4,8 millió dollárért, de a modell értéke a használtpiacon már meghaladta a 9,5 milliót.
Csak 2 darab van. Szó szerint kettő. A gyártást leállították, mert a lakk technológiája túl bonyolult és drága volt. És a gyémánt bevonat? Valóban ott van.
Koenigsegg CCXR Trevita paraméterei:
| Paraméter | Érték |
| Motor | V8 4,8 L Twin-Supercharged |
| Erő | 1018 LE |
| Nyomaték | 1080 Nm |
| Gyorsulás 0–100 km/h | 2,9 mp |
| Végsebesség | 410 km/h |
| Tömeg | 1280 kg |
| Példányszám | 2 |
| Ár | 9,6 millió dollár |
6. hely: Bugatti Centodieci – 10 millió $

A legendás kilencvenes évekbeli Bugatti EB110 tiszteletére készült modell – a Centodieci (olaszul „száztíz”) – évtizedekkel ezelőtti mérnöki tudás és dizájn előtt tiszteleg.
Csak 10 darab készült belőle. Mindegyik a Chiron alapjaira épül, de új karosszériával és még extrémebb aerodinamikai részletekkel. A motor ugyanaz – 1600 lóerős W16 – de a 0–100 km/h gyorsulás 2,4 másodpercre rövidült.
Érdekesség, hogy az egyik tulajdonos maga Cristiano Ronaldo. Ezeket az autókat már a hivatalos premier előtt eladták.
A 10 darabos limit, a teljesen kézi kivitelezés és a történelmi modellnek szentelt kivételes tisztelgés mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a 10 millió dolláros ár már ne lepjen meg senkit. A Centodieci pedig a Bugatti márka erejének is a bizonyítéka – ennek az új, már a Rimac-csoporthoz tartozó, de még mindig klasszikus eleganciát sugárzó márkának.
A Bugatti Centodieci paraméterei:
| Paraméter | Érték |
| Motor | W16 8.0 L Quad-Turbo |
| Erő | 1600 LE |
| Nyomaték | 1600 Nm |
| Gyorsulás 0–100 km/h | 2,4 mp |
| Végsebesség | 380 km/h |
| Tömeg | kb. 1975 kg |
| Példányszám | 10 |
| Ár | 10 millió dollár |
5. hely: Rolls-Royce Boat Tail – 28 millió $

Rolls-Royce Boat Tail, vagyis egy megrendelésre készült alkotás – az alapoktól tervezve és az ügyfél iránymutatásai alapján megépítve. Hivatalosan három példány készült belőle, mindegyik teljesen egyedi.
A „Boat Tail” név nem véletlen – a jármű hátsó része egy luxusjachtot idéz. Az autóban kihajtható piknikkészlet található ezüst evőeszközökkel, napernyővel és a csomagtartóban elrejtett asztallal.
Motor? V12, 6,75 liter – ugyanaz, mint a Phantom modellekben, de itt már senkit sem érdekelnek a számok.
Ez egy teljesen kézzel készült alkotás, amely egyetlen ember életstílusához igazodik. Az ár nemcsak az anyagokra vagy a mechanikára vonatkozik, hanem a kizárólagosságra – és arra a történetre, amelyet ez az autó mesél el.
A Rolls-Royce Boat Tail paraméterei:
| Paraméter | Érték |
| Motor | V12 6,75 L |
| Erő | 563 LE |
| Nyomaték | 900 Nm |
| 0–100 km/h gyorsulás | 5,0 s |
| Végsebesség | 250 km/h (elektronikusan korlátozva) |
| Tömeg | kb. 2600 kg |
| Példányszám | 3 |
| Ár | 28 millió dollár |
4. hely: Bugatti La Voiture Noire – 19 millió $

A név szó szerint „fekete autót” jelent, és az 1930-as évek legendás Type 57 SC Atlantic modelljére utal, amely a második világháború alatt tűnt el. A La Voiture Noire ennek az elveszett autónak a modern értelmezése.
A motorháztető alatt ugyanaz a 1500 lóerős, W16-os erőforrás dolgozik, mint a Chironban. De nem a teljesítmény határozza meg az értékét. A megjelenés, a konstrukció és a limitált elérhetőség számít – csak egyetlen példány készült belőle.
A Bugatti hivatalosan megerősítette, hogy a tulajdonos egy „ismert márkagyűjtő”. Az iparágban olyan személyekről beszélnek, mint Ferdinand Piëch (a VW korábbi elnöke), de hivatalosan senki sem erősítette meg a nevét.
Egyetlen példány. Modern utalás a Bugatti történetének legritkább modelljére. És presztízs – hiszen ki ne szeretne a La Voiture Noire egyetlen tulajdonosa lenni?
A Bugatti La Voiture Noire paraméterei:
| Paraméter | Érték |
| Motor | W16 8.0 L Quad-Turbo |
| Erő | 1500 LE |
| Nyomaték | 1600 Nm |
| Gyorsulás 0–100 km/h | 2,4 mp |
| Végsebesség | 420 km/h |
| Tömeg | kb. 1970 kg |
| Példányszám | 1 |
| Ár | 19 millió dollár |
3. hely: Pagani Zonda HP Barchetta – 17,5 millió $
Bár a Pagani már évekkel ezelőtt befejezte a Zonda modell gyártását, Horacio Pagani különleges kérésére készült még egy utolsó tisztelgés – a HP Barchetta.
Van egy levágott teteje (barchetta típus), aszimmetrikus sárvédői, kézzel kidolgozott belső tere és rengeteg részlet, amelyek a márka történetére emlékeztetnek.
Motor – V12 AMG, 789 lóerős teljesítménnyel. Hátsókerék-meghajtás, manuális váltó – klasszikus megoldás, amelyet a legmodernebb anyagok, mint a karbon-titán egészítenek ki. Csak három példány készült.
Ez az utolsó Zonda, amit valaha is készítettek. Egy példány maga Pagani garázsában maradt. A másik kettő – kiválasztott ügyfelekhez került. A Zonda HP Barchetta nem egyszerűen autó – ez egy legenda búcsúja.
Pagani Zonda HP Barchetta paraméterei:
| Paraméter | Érték |
| Motor | V12 AMG 7.3 L |
| Erő | 789 LE |
| Nyomaték | 850 Nm |
| Gyorsulás 0–100 km/h | 3,1 s |
| Végsebesség | 355 km/h |
| Tömeg | kb. 1250 kg |
| Példányszám | 3 |
| Ár | 17,5 millió dollár |
2. hely: Bugatti Chiron Profilée – 10,8 millió $

A Profilée, a Chiron egyedi változata – a Pur Sport és a klasszikus Chiron közötti átmenetként született meg. Elegánsabb megjelenést kapott, de megőrizte a pályára szánt karaktert. Eredetileg kis sorozatot terveztek, végül azonban csak egyetlen példány készült.
A Chiron Profilée nemcsak a színében és részleteiben tér el. Más a váltó áttételezése, módosított a futóműve, és egyedi spoilert kapott.
2023 januárjában az autó felkerült az RM Sotheby’s aukciójára, és 9,8 millió eurós árat ért el – vagyis több mint 10,8 millió dollárt.
Ez az utolsó Chiron W16-os motorral, amelyet valaha is nyilvánosan eladtak. Különlegessége abban rejlik, hogy… eredetileg nem is miał léteznie. Az egyetlen példány, amelynek története egy elutasított tervvel kezdődött.
A Bugatti Chiron Profilée paraméterei:
| Paraméter | Érték |
| Motor | W16 8.0 L Quad-Turbo |
| Erő | 1500 LE |
| Nyomaték | 1600 Nm |
| Gyorsulás 0–100 km/h | 2,3 mp |
| Végsebesség | 380 km/h |
| Tömeg | 1995 kg |
| Példányszám | 1 |
| Ár | 10,8 millió dollár |
1. hely: Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé – 143 millió $

A világ legdrágább autója – abszolút rekordár. Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupé 1955-ből. Mindössze két példány készült, és az egyiket 2022-ben zárt aukción adták el Stuttgartban.
A SLR versenyváltozatán alapult – de közúti forgalomban is használható volt. Rudolf Uhlenhaut mérnök szolgálati autóként használta. Háromliteres motorral rendelkezett, elérte a 290 km/h-s sebességet – ez abban az időben elképzelhetetlen tempónak számított.
A Mercedes 143 millió dollárért adta el egy magángyűjtőnek. A pénz egy speciális alapba került, amely a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos kutatásokat támogatja.
Ez egy egyedülálló történet, a két létező példány egyike, amely a Mercedes történetének egyik legfontosabb pillanatához kapcsolódik. És még ennél is több – ez az a jármű, amely megváltoztatta a klasszikus autózásról alkotott képünket.
A Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé paraméterei:
| Paraméter | Érték |
| Motor | R8 3.0 L |
| Erő | 310 LE |
| Nyomaték | 317 Nm |
| Gyorsulás 0–100 km/h | 6,9 s |
| Végsebesség | 290 km/h |
| Tömeg | kb. 1117 kg |
| Példányszám | 2 |
| Ár | 143 millió dollár |
Összefoglalás
Ahogy látod, a világ legdrágább autói nem csupán elképesztő teljesítményű járművek. Ezek egyedi alkotások, amelyeket gyakran kézzel készítenek, egyetlen ember, egyetlen történet, egyetlen ötlet jegyében.
A világ legdrágább autói:
- rendkívüli műszaki paraméterekkel és egyedi dizájnnal rendelkeznek;
- limitáltak – gyakran csak néhány példány készül belőlük;
- lehetnek befektetés – értékük évről évre nő;
- kapcsolatban állnak az autózás történetével vagy legendás személyiségekkel.
Ez egy olyan világ, ahová nem lehet csak úgy besétálni az utcáról. De a megértése – az már valami, amit azonnal megszerezhetsz. Az a tudás, amit most szereztél, lehetővé teszi, hogy teljesen más szemszögből nézz az autóiparra. Ne termékként, hanem történetként, befektetésként, szenvedélyként.
A világ legdrágább autóinak összehasonlítása a mai listából:
| Modell | Teljesítmény (LE) | Gyorsulás 0–100 km/h | Vmax (km/h) | Példányszám | Ár (millió $) |
| Pagani Huayra Codalunga | 840 | 3,0 s | 370 | 5 | 7,4 |
| Mercedes-Maybach Exelero | 690 | 4,4 mp | 351 | 1 | 8,0 |
| Bugatti Divo | 1500 | 2,4 mp | 380 | 40 | 9,0 |
| Koenigsegg CCXR Trevita | 1018 | 2,9 mp | 410 | 2 | 9,6 |
| Bugatti Centodieci | 1600 | 2,4 s | 380 | 10 | 10,0 |
| Rolls-Royce Boat Tail | 563 | 5,0 s | 250* | 3 | 28,0 |
| Bugatti La Voiture Noire | 1500 | 2,4 mp | 420 | 1 | 19,0 |
| Pagani Zonda HP Barchetta | 789 | 3,1 mp | 355 | 3 | 17,5 |
| Bugatti Chiron Profilée | 1500 | 2,3 mp | 380 | 1 | 10,8 |
| Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut | 310 | 6,9 s | 290 | 2 | 143,0 |








Szólj hozzá