“Dior Cruise” 2024 – úton Mexikó felé

A „Dior Cruise” 2019-es csoportképe Estelle Hanania a Dior előzeteséhez
https://www.tatler.com

A Dior, mint a világ egyik leghíresebb divatmárkája, gyakran mutatja be kollekcióit a divatbemutatókon és az úgynevezett divatheteken. Ennek ellenére különleges eseményeket is szerveznek, például nyaralóhajó-bemutatókat, ahol megtekinthetők a terveik. És mint kiderült, egy ilyen körút gyorsan közeledik. A divatház bemutatta kollekcióját “Dior Cruise” 2024 be fog mutatni Mexikó város május 20. A pontos helyszínt még nem tudjuk.

A hagyomány folytatása

Akinek volt alkalma elmélyülni a márka tevékenységében, tudja, hogy művészeti vezetője, Maria Grazia Chiuri alkotáshoz való hozzáállásában a divatot a kultúrával és a művészettel ötvözi. Valójában 2016 óta a márka fedélzetén. Gyűjteményeikben A Chiuri gyakran utal a különböző régiók és nemzetek történelmére, hagyományaira és kultúrájára. Gyakran foglalkozik olyan társadalmi kérdésekkel is, mint a nemek közötti egyenlőség, a feminizmus és a sokszínűség. A Dior számára készített kollekciói erős meggyőződését tükrözik, és természetesen évek óta elismertségre tesznek szert a divatkritikusok és a márka támogatói körében.

A “Dior Cruise” 2019-es kollekció Mexikó ihlette.

forrás: vogue.co.uk

Miután elvitte gyűjteményét egy marrakechi, athéni és sevillai körútra, tavaly ősszel lehetőségünk volt megnézni a Dior show-t Mumbaiban. együttműködésével került megrendezésre Chanakya, egy mumbai műterem és kézműves iskola nőknek. Közben szokatlan Indiai hímzés a Dior exkluzív stílusához igazodtak. A tervező idén is folytatja a helyi kézművesekkel való együttműködés hagyományát.

“Dior Cruise” – Mexikó már nem csak a gondolataimban van

Kiderült azonban, hogy nem az idei rendezvény a divatház első kapcsolata ezzel a latin-amerikai országgal. A francia Chantilly városában bemutatott 2019 tavaszi “Dior Cruise” kollekcióban a tervező inspirációt keresett “escaramuzas” – hagyományos mexikói nők lovakon. “Az a leglenyűgözőbb számomra az escaramuzákban, hogy olyan sportot űznek, amelyről általában úgy tartják, hogy a “macsó” felségterülete, és ezt hagyományos, kivételesen szép és nőies ruhákba öltözve teszik” – ezek Chiuri szavai.

48484
forrás: https://www.vogue.pl

Ezért jelentek meg modelljei a Chateau de Chantilly-ben ezeknek a ruháknak a változatosan díszített és módosított változatait viselve. A kreatív igazgató a mexikói amazonok ruháit elemezve kicsit mélyebbre ásott a történelemben. Stílust is tanultadelitas– az 1910-1920-as mexikói forradalom idején harcoló női katonák. Ezekről a nőkről ismertek a vörös ajkak, a masszív ezüst ékszerek és a terjedelmes, hímzett szoknyák iránti szenvedély.

Turizmus boom

Érdekes szempont a márkabemutatók szokatlan úti céljának kiválasztásakor magának a helynek a népszerűsítése. A Dior bemutatói a divatvilág hatalmas eseményei, amelyeken a világ minden tájáról érkeznek tervezők, divatszerkesztők és hírességek. Egy ilyen rendezvény megszervezése természetesen felkelti a média figyelmét, ami hozzájárul a turisztikai bevételek potenciális növekedéséhez. Úgy tűnik, ez egy további előnye az ilyen típusú projekteknek, és ezzel a jelenlegi művészeti vezető is tökéletesen tisztában van.

„Maria Grazia Chiuri számára minden körutazás kollekció olyan, mint egy álomtérkép, a világ készségeinek és kultúrájának ünnepe. Ahhoz, hogy ezt az egyedülálló előadást Mexikóvárosban mutatják be,a ház a mexikói örökség pompája előtt kíván tisztelegni. A kreatív igazgató ezeken az izgalmas párbeszédeken keresztül kiemeli ennek az országnak néhány emblematikus alakját és kreativitását, amely a ház 1947-es alapítása óta kedves a Dior szívének – áll a divatház hivatalos közleményében.

Día De Los Muertos Cultura Mexico
forrás: www.spanish-online.org