“Emilia Perez” diadala Cannes-ban
Tegnap este véget ért a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál. Az egyik meglepetése remekül sikerült “Emilia Perez” győzelme Cannes-ban, amelyet a Saint Laurent Productions gyárt. Ez a film három rangos díjat nyert, mind a közönséget, mind a kritikusokat elragadtatva. A film sikere nem csak a filmes világ számára jelent nagy eredményt, hanem a luxusruha márka számára is nagy megtiszteltetés. A Saint Laurent Productions, a híres divatház filmosztálya bebizonyította, hogy a kreativitás ugyanolyan hatékonyan ültethető át a mozivászonra.
Két rangos díj elnyerése a világ egyik legfontosabb filmfesztiválján rávilágít arra, hogy Saint Laurent mennyire elkötelezett a legmagasabb szintű művészeti projektek iránt. Díj a legjobb forgatókönyvért, színészi alakításért és az Arany Pálma a legjobb filmért bizonyítják a produkció kiváló minőségét és mélyreható hatását a nézőkre és a kritikusokra. Diadal Az “Emilia Perez” cannes-i sikere egyben Audiard tehetségének és kiváló színészi játékának megerősítése is. A film minden bizonnyal olyan innovatív produkcióként vonul be a mozi történetébe, amely megérintette a közönség szívét szerte a világon.
A nők uralkodnak Cannes-ban
A 77. Nemzetközi Cannes-i Filmfesztivál zsűrije Greta Gerwig, a “Barbie” rendezője elnökletével úgy döntött, hogy példátlan módon díjazzák a kiemelkedő színészi alakításokat. A zsűri azonban ahelyett, hogy egy színésznőnek ítélte volna oda a díjat, úgy döntött, hogy mind a négy fő női szerepet elismeri. A díjat tehát a következők kapták: Karla Sofía Gascón, Selena Gomez, Zoë Saldañy és Adriana Paz. Ahogy Gerwig hangsúlyozta: “Szerettük volna értékelni a női színészi játék erejét, ami egyedülálló ebben a filmben. Minden színésznő valami egyedit hoz ebbe a történetbe, és együtt alkotnak valami transzcendenst.”
Történelmi pillanat ez a Cannes-i Filmfesztivál számára, hiszen Karla Sofia Gascón lesz az első transznemű színésznő, aki megkapja a díjat. A záróünnepségen mindenkit lenyűgözött egy fekete Saint Laurent mezruhában, sárgaréz fülbevalókkal és mandzsettákkal, valamint klasszikus lakkpumpákkal díszítve. A színésznő közleményében ügyesen utalt a díjazott film üzenetére.
“Azt akarom, hogy higgye el, akárcsak az Emilia Perez című filmben, hogy mindig lehet fejlődni, mindenki jobb emberré válhat.” – mondta Gascón. „Azokhoz is szólt, akik ártottak a transzközösségnek: „Mindannyian, akik szenvedést okoztak nekünk, itt az ideje, hogy megváltoztass.” A zsűri döntését, mely szerint az összes „Emilia Perez” színésznőt kitüntették, hatalmas taps fogadta a Valószínűleg fontos lépésnek tekintik a moziban való nagyobb reprezentáció és inkluzivitás felé.
“Emilia Perez” diadala Cannes-ban és a rendező babérja
Ráadásul Jacques Audiard, egy tapasztalt francia rendező megkapta a zsűri díját a cannes-i fesztiválon “Emilia Perez” diadaláért. Ez volt 30 éves pályafutásának csúcspontja. Ez egyedülálló megkülönböztetés, tekintve, hogy a fesztivál hagyományosan filmenként csak egy díjat oszt ki. Audiard nem titkolta meghatottságát, amikor megkapta. Bevallotta, hogy ez réges-régi álmainak beteljesülése, és nem biztos benne, hogy most mit fog kezdeni élete hátralevő részében.
A rendező ugyanakkor kihasználta a lehetőséget, hogy a mozi védelmében megszólítsa a közönséget. Hangsúlyozta: ennek a művészetnek a jövője a mozikban van, ahol a nézők teljes mértékben elmélyülhetnek a filmes világban. Kritikus volt az otthoni filmnézéssel kapcsolatban, telefonnal a kezében, azt állítva, hogy ez a forma nem hasonlítható össze a moziélménnyel. Audiard szavait nagy taps fogadta a közönség és a filmipar részéről. Sokan a mozi és értékei kiáltványának tekintették őket a streaming platformok és az otthoni szórakoztatás uralmának idején.
Szólj hozzá