A Rolex márka – Svájci vágy a férfiakban
Egyesek számára ez a birtoklás kényelme, mások számára a nyugodt élet, esetleg a hírnév. Csak mi magunk tudjuk, mi a luxus szó, és mennyi asszociációt vált ki. De egyértelműen a világon egy márka találta ki ezt az izgalmas kifejezést. Rolex márka amiről itt beszélünk, minden pasinak annyit jelent, mint a vágyat, és ez nem túlzás.
Miért kapcsolódik ez a név olyan egyértelműen valami nagyon elithez?
Ezek hosszú távú marketing erőfeszítések, vagy talán tipikusan férfiakra jellemző valami olyasmi iránt, ami nem mindenkinek való? A válasz – csakúgy, mint maga a kérdés – nem könnyű, mert sok tényező közrejátszott a sikerben.
Számomra úgy tűnik, hogy a Rolex márka mindenekelőtt egy szimbólum az óragyártás történetében. Rendkívüli és hősies úttörő, aki azokban az időkben földöntúli ötleteire és technológiáira támaszkodott.
1926-ban mérföldkő történt az időmérők történetében, amikor az órát víz- és porálló tokba zárták és Oysternek nevezték el. Természetesen nem mindenki hitte el, hogy ilyen innovációt lehet előállítani, ezért a Rolex márka úgy döntött, hogy használja.
Egy évvel az első gyártás után az óra teljesen vízállónak bizonyult egy fiatal Mercedes úszó, Gleitze segítségével. 10 órán keresztül úszott a vakmerő a csatornában a termékkel Rolex és az óra tökéletes állapotban vészelte át a merész próbálkozást.
Ezért a Rolex márka előfutára és igazi gladiátor, amire ma már kevesen emlékeznek!
A csatornában való lebegtetés sikeres kísérlete után a cég követte ezt az impulzust. Marketingjén híres sportolók és még merészebb eredmények szerepeltek, természetesen mindez a háttérben Rolex órákkal.
Az Everest feletti átrepülésen kívül koncentráljunk egy pillanatra a sebességrekord megdöntésére tett kísérletre. 1935-ben Sir Malcolm Campbell, a világ egyik leggyorsabb sofőrje 300 mérföld/óra, azaz hozzávetőleg 485 km/h szárazföldi sebességrekordot állított fel a utahi Bonneville Salt Flats-ban.
Ahogy sejtette, ezt az elit svájci órát viselte, és a Rolex márka újabb sikert ünnepelt.
Sokkal több hasonló siker született, például az első önfelhúzós óra, a Datejust. 1945-ben ez valami szokatlan és nagyon újszerű volt. Ma a létezéshez a Rolex márkának sok nagyon jó céggel kell versenyeznie.
Ha csak egy nagyon egyszerű okból is, a Rolex órák már nem kézzel készültek. Amit sok ínyence gyengeségnek tart.
Ez nem változtat azon, hogy a Rolex márka a Reputation Institute legfrissebb eredményei szerint a világ legnevesebb cége.A rangsorban első helyen végzett a városban, és ez egyértelmű jelzés, hogy ki osztja itt a lapokat.
Az emberek azért szeretik a Rolexet, amilyen, és ezen hamarosan semmi sem fog változni.
Szólj hozzá