A Rolex márka – Svájci vágy a férfiakban

rolex márka
Fénykép rolex.com

Egyesek számára ez a birtoklás kényelme, mások számára a nyugodt élet, esetleg a hírnév. Csak mi magunk tudjuk, mi a luxus szó, és mennyi asszociációt vált ki. De egyértelműen a világon egy márka találta ki ezt az izgalmas kifejezést. Rolex márka amiről itt beszélünk, minden pasinak annyit jelent, mint a vágyat, és ez nem túlzás.

Miért kapcsolódik ez a név olyan egyértelműen valami nagyon elithez?

Ezek hosszú távú marketing erőfeszítések, vagy talán tipikusan férfiakra jellemző valami olyasmi iránt, ami nem mindenkinek való? A válasz – csakúgy, mint maga a kérdés – nem könnyű, mert sok tényező közrejátszott a sikerben.

Számomra úgy tűnik, hogy a Rolex márka mindenekelőtt egy szimbólum az óragyártás történetében. Rendkívüli és hősies úttörő, aki azokban az időkben földöntúli ötleteire és technológiáira támaszkodott.

1926-ban mérföldkő történt az időmérők történetében, amikor az órát víz- és porálló tokba zárták és Oysternek nevezték el. Természetesen nem mindenki hitte el, hogy ilyen innovációt lehet előállítani, ezért a Rolex márka úgy döntött, hogy használja.

Rolex órák
Fénykép rolex.com Az első vízálló Oyster óra

Egy évvel az első gyártás után az óra teljesen vízállónak bizonyult egy fiatal Mercedes úszó, Gleitze segítségével. 10 órán keresztül úszott a vakmerő a csatornában a termékkel Rolex és az óra tökéletes állapotban vészelte át a merész próbálkozást.

Rolex
Fénykép rolex.com Mercedes Gleitze egy sikeres teszt során egy vízálló Rolex órával

Ezért a Rolex márka előfutára és igazi gladiátor, amire ma már kevesen emlékeznek!

A csatornában való lebegtetés sikeres kísérlete után a cég követte ezt az impulzust. Marketingjén híres sportolók és még merészebb eredmények szerepeltek, természetesen mindez a háttérben Rolex órákkal.

Az Everest feletti átrepülésen kívül koncentráljunk egy pillanatra a sebességrekord megdöntésére tett kísérletre. 1935-ben Sir Malcolm Campbell, a világ egyik leggyorsabb sofőrje 300 mérföld/óra, azaz hozzávetőleg 485 km/h szárazföldi sebességrekordot állított fel a utahi Bonneville Salt Flats-ban.

rolex márka

Ahogy sejtette, ezt az elit svájci órát viselte, és a Rolex márka újabb sikert ünnepelt.

Sokkal több hasonló siker született, például az első önfelhúzós óra, a Datejust. 1945-ben ez valami szokatlan és nagyon újszerű volt. Ma a létezéshez a Rolex márkának sok nagyon jó céggel kell versenyeznie.

Ha csak egy nagyon egyszerű okból is, a Rolex órák már nem kézzel készültek. Amit sok ínyence gyengeségnek tart.

Ez nem változtat azon, hogy a Rolex márka a Reputation Institute legfrissebb eredményei szerint a világ legnevesebb cége.A rangsorban első helyen végzett a városban, és ez egyértelmű jelzés, hogy ki osztja itt a lapokat.

Az emberek azért szeretik a Rolexet, amilyen, és ezen hamarosan semmi sem fog változni.