Louis Vuitton mikroszkopikus kézitáska
A divatiparban egyre gyakrabban látunk márkákat kísérletezni termékeikkel. Többek között hallunk a mára híres Balenciaga “Full Destroyed” modell – egyszerűen egy koszos, kopott tornacipő – lemezeladásairól. Tanúi vagyunk annak, hogyan változnak a határok annak, ami a divat valójában. Az egyik ilyen újítás, amelyet mostanában volt alkalmunk megtapasztalni, az kevesebb, mint 0,03 hüvelyk széles, a mikroszkopikus Louis Vuitton kézitáska. A táskát, bár formátumát tekintve ellentmondásos volt, több mint áron eladták az aukción 60 000 dollár. Tehát ismét fellángolt a vita a médiában arról, hogy mi számít még mindig lenyűgöző újdonságnak, és mi a hamis marketingtrükk?
Kreatív kísérlet
A Louis Vuitton egy korábban soha nem létező terméket akart létrehozni, és együttműködést kezdett egy amerikai kreatív céggel, amely a nem szokványos és innovatív projektek létrehozásáról ismert. Az MSCHF, mint a cég rövidítését használja, a művészet, a divat, a popkultúra és a technológiai innováció elemeit ötvözi tevékenységében. Projektjeik gyakran provokatívak és vitákat váltanak ki a média világában. Az egyik leghíresebb a “The Holy Bible” projekt volt. Ennek részeként a csoport megalkotta a Nike Air Max 97 sportcipőből limitált szériát, amely csak annyiban különbözött a klasszikus modelltől, hogy a talpára Biblia lapokat ragasztottak.
A művészi kollektíva választása kétségtelenül érdekes lépés a luxusdivatház részéről. Kevin Wiesner, az MSCHF kreatív igazgatója maga is úgy nyilatkozott, hogy a “táskát” annak tartja “szórakoztató tárgy, mert valami szigorúan működőképes dologból származik”. A márka kifejti, hogy meg akarta változtatni a kézitáska hagyományos koncepcióját, és ékszer funkcióvá akarta redukálni. Valójában a Louis Vuitton táska mikroszkopikus mérete ékszerhez hasonlít, de mi a helyzet a funkcionalitásával?
Louis Vuitton mikroszkopikus táska – mi volt a létrehozásának folyamata?
Az MSCHF csoport elnevezte alkotásukat “Mikroszkópos kézitáska” (Luis Vuitton mikroszkopikus kézitáska), azt állítja, hogy elég keskeny ahhoz, hogy áthaladjon egy tű fokán, és kisebb, mint egy tengeri sószem. Az emberi szem számára alig látható, fluoreszkáló sárgászöld táska a népszerű Louis Vuitton dizájn, a híres OnTheGo táska alapján készült. Kétfoton polimerizációval készült, amely gyártási technológia a műanyag alkatrészek 3D-s nyomtatására szolgál mikroméretben. Kifejezetten egy digitális kijelzővel felszerelt mikroszkóppal együtt árulták, amelyen keresztül a táskát kicsit nagyobb formátumban lehetett látni. Csak ezután jelent meg a felületén a jellegzetes “LV” monogram.
Maga az “OnTheGo” táskamodell egy táska szerkezetű, azaz egy vállon hordott nagy táska. Azzal jellemezve téglalap alakú és kiváló minőségű bőrből vagy Louis Vuitton márkával monogramozott anyagból készült. A táska tágas, cipzárral zárható fő rekesszel rendelkezik, és gyakran belső zsebekkel is rendelkezik, amelyek segítik a tartalom rendszerezését. Kapacitása, stílusos kialakítása és felismerhető Louis Vuitton márkarészletei miatt népszerű, mint pl jellegzetes monogramok, Damier minták vagy természetes bőrből készült részletek.
Kis táska, nagy ár
Az “OnTheGo” táska jelenleg teljes méretében 3100 és 4300 dollár között kapható. A mikroszkopikus változata azonban árverésre bocsátotta Joopiter, egy online aukciósház, amelyet Pharrell Williams alapított, 63 750 dollárért kelt el. Az árkülönbség nagy vihart kavart az interneten. Az internetezők felháborodtak az abszurd összegen egy ilyen célszerűtlen tételért, és kedvezőtlen véleményt fogalmaztak meg a médiában a divatház legújabb koncepciójáról.
“Ahogy egy egykor működő tárgy, például egy kézitáska egyre kisebb lesz, tárgyi státusza egyre absztraktabbá válik, mígnem kizárólag márkajelzéssé válik. A korábbi kis bőr kézitáskák hordozásához még mindig kézre volt szükség – működésképtelenné, kényelmetlenné vált. „felhasználójuk” számára. A mikroszkopikus kézitáska ezt a logikus végére viszi. A praktikus tárgy ékszerré redukálódik, és minden feltételezett funkciója elpárolog; luxuscikkek esetében a haszon az angyaloké” – írta a márka az új termékkel kapcsolatos minden negatív megjegyzésre reagálva.
Úgy tűnik, hogy a mikroszkopikus táska az innováció és a technológiai újdonságok irányába mutat. Minden bizonnyal élénk vita tárgyává vált a divat funkcionalitásáról, amely már régóta folyik. Talán a Louis Vuitton ezzel a termékkel akarja megmutatni, hogy a divat közötti határ a fogyasztói preferenciákkal együtt mozog. És végül valaki megvette ezt az apró táskát, és jelentős összeget fizetett érte.
Szólj hozzá