Moncler Genius x Rick Owens, Jay-Z és Mercedes-Benz?

190221105819 Moncler Genius 3
Fénykép edition.cnn.com

Az olasz Moncler luxusmárka nagy lendülettel kezdi 2023-at. Február 20-án, a londoni divathéten a “The art of Genius” című műsorban mutatkozik be. Eredeti projektjébe három partnert hív meg a zeneiparból – Roc Nationt, Jay-Z-t, Alicia Keyst és Pharrell Williamst, valamint igazi óriásokat az iparágakban: Adidas Originals, Palm Angels és Mercedes-Benz. Az egész divatvilág erre az eseményre vár. Kétségtelen, hogy az ilyen nagy nevek hozzájárulnak ahhoz, hogy a márka kreatív magasságokba emelkedjen. De honnan jött a Moncler Genius projekt ötlete, és hogyan illeszkednek ebbe az egész rejtvénybe az említett alkotótársak?

Moncler Genius, avagy hogy a márka megelőzi korát

A Moncler Genius egy hagyományokkal rendelkező projekt. 2018-ban kezdődött, amikor Remo Ruffini vezérigazgató befolyásos tervezőket és gondolkodókat hívott meg együttműködésre. Ennek eredményeként havi gyűjtemények születtek, tele szokatlan projektekkel. És bár eleinte túl ambiciózusnak tartották a márka új útját, ez a gyártási módszer ma is jól működik. A Moncler Genius kollekciók természetesen nem veszítenek frissességükből. Érdekes módon a Moncler Genius jelenleg a márka teljes értékesítésének 5-10 százalékát adja.

Azt mondhatjuk Ruffini Kreativitásának és az iparágak iránti nyitottságának köszönhetően megteremtette az első kollektív együttműködési teret a divat területén. És úgy tűnik, hogy ez a gép nem áll meg: “2023-ban új szakaszba lépünk a Moncler Genius számára” – ezek a szavak a márka igazgatójától és elnökétől. Így van egy másik rendezvényünk is, amely ezt a gyönyörű ötletet ünnepli. A bemutató alig 2 hét múlva egy hatalmas tömegrendezvény-szervezési térben kerül megrendezésre – “The Olympia London”.


forrás: www.teenvogue.com

Az idei sztárválogatás

Tagadhatatlan, hogy a márkát idén nagyon különböző iparágakat képviselő nagyszerű alakok kísérik. Néhányuknak már volt kapcsolata Moncler munkájával. Williams volt a márka egyik első és munkatársa, míg Alicia Keys irányította a Moncler Genius 2021-es digitális bemutatóját. A Mercedes-Benznek mindebben érdekes helye van. Bár ennek a cégnek nagy hagyományai vannak a divathetek szponzorálásában, még soha nem szerepelt a menetrendben.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy a divat háttérbe szorult volna. Visszatérő iparági partnerek Hiroshi Fujiwara Frgmt and Palm Angels, egy párizsi utcai ruházati márka, amelyet a Moncler korábbi művészeti igazgatója, Francesco Ragazzi alapított. London alatt Divat hét Más márkák is bemutatják koncepcióikat a Moncler mellett. Köztük az Adidas Originals és a Salehe Bembury, valamint a rendkívüli tervező, Rick Owens. Installációja 2020 februárjában jelent meg a Moncler kiállításon.

Bár a márka nem árulja el, mit is várhatunk a kollekciótól ilyen színes szereplőgárdával, a média igyekszik felfedni néhány lapot. Moncler egyelőre azt mondta, hogy a közreműködők mindegyike “magával ragadó élményeket és előadásokat mutat be, amelyek az ő kreatív elképzeléseiket képviselik”. Arról azonban nincs hivatalos információ, hogy Jay-Z, Keys vagy Williams – vagy más zenei előadók lépnek fel élőben a rendezvény ideje alatt.


forrás: www.vogue.it

Egyrészt rendkívüli divatélményekre számíthatunk, másrészt a márka dizájnjai már rég túlmutatnak magának a divatnak a határain. Magának a közös alkotásnak ez a hangsúlyozása úgy tűnik, azt jelenti, hogy az új termékeket, legyen az audio, közlekedési vagy egyéb kategóriák, minden érintett fél állítja elő, nem csak maga a márka. Moncler saját elképzeléseinek megfelelő ruhákat készít. Azt is hiszik, hogy jelenlegi munkaformájuk lehetővé teszi számukra, hogy olyasmit alkossanak, amit minden márka önmagában nem tudna megvalósítani.