A Versace parfümök típusai – útmutató az illatbirodalomhoz

Tudtátok, hogy „a Versace 2025-ben több mint 50 illatot kínál”? Sokáig én sem voltam tudatában ennek a méretnek. Igazán lenyűgöző. Ma megpróbálom bemutatni, melyek a legismertebb Versace parfümtípusok.
Valójában minden elég szerényen indult 1981-ben, amikor Gianni Versace piacra dobta első parfümjét. Emlékszem, egyszer láttam vele egy régi interjút – akkor azt mondta, hogy a illat a személyiség meghosszabbítása. És talán igaza volt, mert az elmúlt 44 évben a márka valódi illatbirodalmat épített fel.
Ami engem lenyűgöz a Versace márkában, az az, ahogyan ezt a két identitást ötvözik. Egyrészt haute couture, divatbemutatók, vörös szőnyeges események. Másrészt – parfümök, amelyek minden nagyobb parfümériában elérhetők. Ez a kettősség egyáltalán nem véletlen.
A Versace parfümök típusai – illatok, amelyek legendát teremtenek
A Versace mindig is az érzékiségre és a mediterrán eleganciára építette márkáját. A Medúza logó nem csupán díszítés – ez a hipnotikus erő szimbóluma, amely vonzani és elcsábítani hivatott. Pontosan ezt teszik az illataik is.
2025-ben a prémium parfümpiac valódi fellendülést él át. Az emberek szeretnének kitűnni, többre vágynak, mint egy kellemes illat. Történetet, legendát, a mindennapokba csempészett luxust keresnek. Ezt mind megadja a Versace.

fot. versace.com
Úgy gondolom, érdemes közelebbről is megnézni ezt a kínálatot, mert könnyű elveszni benne. Ezért három kulcstémát készítettem nektek:
- Parfümök osztályozása nem és karakter szerint – hogy tudd, mit érdemes keresni
- Exkluzív vonalak – ezek a legértékesebb kollekciók, amelyeket csak kevesen ismernek
- Gyakorlati tippek – hogyan ne fizessünk túl sokat, és válasszunk valamit magunknak
Őszintén szólva, korábban magam sem tudtam, mennyire különböznek egymástól a Versace egyes vonalai. Némelyik visszafogott, mások pedig… nos, a visszafogottság nem az erősségük. De erről majd később, kezdjük az alapoknál – a kategóriákra és karakterekre való felosztással.
A Versace parfümök osztályozása nem és karakter szerint
Tudod, évekig tartó illatpróbálgatás után észrevettem, hogy a Versace igazán átgondoltan osztályozza a parfümjeit. Ez nem véletlen – minden kollekciónak megvan a maga helye és célközönsége.
A női Versace parfümök elsősorban az eleganciát ötvözik egy csipetnyi merészséggel. A Bright Crystal továbbra is a kedvencem a virágos-gyümölcsös kategóriában. Van benne valami könnyed, mégis határozott.

fot. versace.com
A Crystal Noir teljesen más történet – orientális, nehezebb, inkább esti viselet. És a Dylan Turquoise? Citrusos-vizes, tökéletes nyárra, bár néha az elején kicsit túl édesnek érzem.
| Név | Illat típusa | Főbb illatjegyek |
|---|---|---|
| Bright Crystal | virágos-gyümölcsös | magnólia, gránátalma, pézsma |
| Crystal Noir | orientális | kardamom, bors, ámbra |
| Dylan Turquoise | citrusos-vizes | citrom, guava, rózsafa |
A férfi kollekció már egy teljesen más történet. Az Eros rendelkezik azzal a fás-orientális mélységgel, ami szinte mindig beválik. Emlékszem, amikor először próbáltam – azonnal tudtam, hogy ez nagy siker lesz. Az Eros Flame fűszeresebb irányba ment el, ami nem mindenkinek jön be. A Dylan Blue viszont a vizes jegyeket ötvözi a fásakkal, ami furcsán hangzik, de működik.
| Név | Illat típusa | Főbb illatjegyek |
|---|---|---|
| Eros | fás-orientális | menta, vanília, cédrus |
| Eros Flame | csípős | fekete bors, vanília, paliszander |
| Dylan Blue | víz-fa | bergamott, víz, pacsuli |
Uniszex a fővonalakban? Ez érdekes téma. Az ilyen lehetőségek többségét az Atelier kollekcióban találod, de vannak kivételek is. A Pour Femme és a Pour Homme jól mutatják, mennyire finom különbségek dönthetik el, hogy egy illat férfias vagy nőies. Ez leginkább az egyes illatjegyek arányán és intenzitásán múlik.
Meg kell említenem a különbségeket az EDP és az EDT között, mert ez gyakran okoz bizonytalanságot. Az Eau de Parfum magasabb illóolaj-koncentrációval rendelkezik – körülbelül 15-20%. A bőrön 6-12 órán át tart. Az EDT koncentrációja 5-15%, tartóssága pedig 3-6 óra. Technikainak hangzik, de a gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az EDP-t elég egyszer felvinni, és egész nap érezhető marad.
A Versace besorolása nem véletlen – minden illatnak megvan a maga ideális viselője és a megfelelő alkalom, amikor hordani érdemes.
Exkluzív vonalak és limitált kollekciók
Amikor az exkluzív Versace kollekciókra gondolok, mindig eszembe jut az első alkalom, amikor megéreztem a „Cédrat de Diamante”-t egy butikban. Ez teljesen más élmény volt, mint a reklámokból ismert, népszerű illatok.
Az Atelier Versace valójában egy külön liga – hat uniszex kompozíció, amelyek mindegyike a haute couture világára utal. Itt nincsenek véletlenszerű összetevők. Vegyük például a „Cédrat de Diamante”-t – citrusos, de olyan mélységgel, amit egyetlen bolti illatban sem találsz meg.
Prémium összetevő: Kalábriai bergamott citrom – kizárólag hajnalban, kézzel szüretelve, amikor az illóolajok a legerősebbek.
A „Santal Boisé” viszont egy fás, oudos illat, de nem olyan markáns, mint az arab parfümökben. A Versace-nak valahogy sikerült ezt lágyabbá tenni, miközben megőrizte az erejét.

fot. versace.com
Prémium összetevő: Laoszi oud – a világ egyik legdrágábbja, minimum 25 évig érlelik.
A mitológiai sorozatok új szintre emelik a történetmesélést. A 2018-as „Eros Flame” Canova „Amore e Psiche” szobrára utal. Amikor ránézel az üvegre, ugyanazokat a vonalakat, arányokat látod. Nem véletlen.
A „Dylan Purple” 2022-ben jelent meg, és azonnal éreztem benne a mediterrán hangulatot. Mintha egy Santorini-i estét zártak volna üvegbe.

fot. versace.com
Premier idővonal:
2018 – „Eros Flame”
2019 – „Atelier Versace” kollekció
2022 – „Dylan Purple”
A limitált kiadások külön témát képviselnek. A „Yellow Diamond Limited Edition” arany részletekkel díszített üveget kapott, a legendás Medúza pedig másként lett gravírozva, mint általában. Minden darab sorszámozott.

fot. versace.com
A flankerek rendszertelenül jelennek meg, de mindig valamilyen csavarral. Nem csak az üveg színe változik – mélyebb átdolgozások ezek. Néha egyetlen új összetevő is teljesen átalakítja a kompozíciót.
Ezek a limitált verziók gyorsan eltűnnek a polcokról. Emlékszem, egyet fél évig kerestem a premier után. Végül egy kis milánói butikban találtam rá.
Mindez jól mutatja, hogy a Versace nem kozmetikumként, hanem műalkotásként tekint a parfümökre. Minden részlet számít – az inspirációtól, az összetevőkön át, egészen az üveg dizájnjáig.
Most valószínűleg azon gondolkodsz, hogyan fordul mindez át a parfümök viselésének mindennapjaiba.
Az intenzitástól az alkalomig – hogyan válasszuk ki a tökéletes változatot
Nemrég a Douglasban álltam, néztem az összes üvegcsét, és azon gondolkodtam – hogy a fenébe válasszak valami konkrétat? Mindegyik illat leírásban fantasztikusan hangzik, de vajon működik-e egy üzleti találkozón, vagy inkább randira való?
Pont ezért készítettem magamnak egy kis puskát. Matrix „alkalom kontra illat” – lehet, hogy fellengzősnek hangzik, de tényleg segít. ÜZLET – Dylan Blue (férfi), Crystal Noir (női) – elegáns, de nem túlzó
RANDE – Bright Crystal, Eros – érzéki, de stílusos
LAZA/NYÁR – Dylan Turquoise, Man Eau Fraiche – friss, könnyed
ESTE – Black Orient, Oud Noir – intenzív, titokzatos
SPORT – Pour Homme, Dylan Blue Sport – energikus, tiszta
Ami meglepett a tesztelésnél – az eltérések a koncentrációk tartósságában tényleg óriásiak. Az EDT kb. 3-6 órát bír, néha még kevesebbet az én bőrömön. Az EDP már stabil 6-12 óra, a parfum? Simán 12 órán túl is, csak hát az ára is ehhez igazodik.
A kiszereléseknél én mindig vacilláltam az 50 ml és a 100 ml között. Most inkább 50 ml-t veszek – sokáig elég, és ha megunom, nem sajnálom a pénzt. A 30 ml jó kezdésnek vagy táskába. Az 1-2 ml-es minták 1500-3000 forintba kerülnek – érdemes kipróbálni nagyobb vásárlás előtt.
Az árak Lengyelországban változóak, de ki lehet bírni. Notinónál az EDT kb. 15-25 ezer forint, az EDP már 25-40 ezer. Sephora és Douglas hasonló árakon dolgozik, de gyakrabban vannak akciók. A prémium parfumok 40-50 ezer forintba kerülnek, de őszintén – a legtöbb embernek az EDP bőven elég.
A parfüméria tesztelésnek megvannak az előnyei és hátrányai. Bőrön teljesen másképp fejlődik az illat, mint papíron, de a boltban zsúfolt, minden összekeveredik. Én maximum két illatot próbálok egyszerre – egyet-egyet a csuklómon. Aztán elmegyek kávézni, és fél óra múlva visszanézek, hogyan alakultak.
Online vásárlásnál kicsit szerencsejáték az egész. De a legtöbb bolt már ad visszaküldési lehetőséget – Notino 30 napot, Douglas is. Csak arra kell figyelni, hogy az üveg szinte tele legyen. Nem lehet a felét elhasználni, aztán meggondolni magad.
Az én stratégiám: először minta vagy teszt a boltban, aztán árak guglizása, végül ott veszem meg, ahol a legolcsóbb. Néha érdemes megvárni a Black Friday-t vagy más akciókat.
Érezd meg a Versace illatok jövőjét
Néha elgondolkodom, vajon a parfümök jelentik-e az utolsó területet, ahol még valóban meg tudnak minket lepni. A Versace reményt ad arra, hogy igen.

fotó: theimpression.com
Évek óta figyelem ezt a márkát, és három kulcsfontosságú következtetésre jutottam. Az első: a tudatos kategóriaválasztás alapvető, hiszen senki sem akar helyzethez nem illő illatot viselni. A második: az exkluzív vonalaknak valóban van értelmük, bár eleinte szkeptikus voltam. A harmadik: az alkalomhoz igazítás talán banálisnak hangzik, de pont ezek az apróságok döntik el egy illat sikerét.
2030-ra a unisex lesz a norma, nem a kivétel.
Egy olyan trendet látok, amely az egész iparágat átalakítja. A unisex már nem kísérlet, hanem a jövő. A fenntartható összetevők többé nem csak marketingfogások – elvárássá válnak. Versace óvatosan, de következetesen halad ebbe az irányba. Mi az, ami a legjobban lenyűgöz? A mesterséges intelligencia a személyre szabásban. El tudjátok képzelni, hogy egy butikban egy algoritmus elemzi a preferenciáitokat, és tökéletes illatot ajánl? Ez már nem sci-fi.
A technológia jobban meg fogja változtatni a parfümökhöz való viszonyunkat, mint gondolnánk. Hamarosan mindenkinek lesz digitális illatprofilja. Furcsán hangzik? Talán. De emlékezzetek, hogyan reagáltunk húsz éve az okostelefonokra.
A Versace illatok jövője nemcsak új kompozíciókról szól – forradalom lesz abban is, ahogyan választunk és használjuk őket.
Adam
lifestyle szerkesztő
Luxury Blog








Szólj hozzá