Félsz az inflációtól? Vegyél magadnak egy Rolexet!

Félsz az inflációtól? Vegyél magadnak egy Rolexet!
fotó: Pixabay

Mi a különbség a befektetés és a fogyasztás között? Befektetés általában a gazdagság növekedése formájában hoz hasznot. Fogyasztás és valójában annak pazarlása. A fogyasztásnak azonban nem kell mindig kölcsönösen kizárnia a befektetést. Példaként szolgálhatnának ingatlan, amelyek egy masszív tőkebefektetés és egyben használható tér, amelyben egyszerűen élünk. A fogyasztás egy új autó vásárlása, amely értékét veszti közvetlenül a bemutatóterem elhagyása után, de megvásárlása után az ún a classic kielégítheti fogyasztási igényeinket, és egyben kiváló befektetés is lehet. ÉS luxus óra?

Milyen igényeket elégít ki egy luxusóra? A Rolex és az Omega helyett Casiót is vásárolhat – az ugyanolyan pontosan méri az időt. Jól mutat egy kabát kiegészítőjeként? Valószínűleg igen, de vannak olcsóbbak is, amelyek ugyanolyan hatékonyan tudják kiemelni a megjelenésünket. Presztízs? Általában azzal függ össze, hogy mások hogyan látnak minket, és kevesen vannak ilyen éles szemek, hogy felmérjék, eredetiről vagy egy tehetséges törökországi kézműves munkájáról van szó. Összefoglalva, egy luxusóra vásárlása tiszta fogyasztásnak tekinthető, amely az egó fellendítését és a gyors dopaminütést szolgálja. Hát nem teljesen…

Félsz az inflációtól? Vegyél magadnak egy Rolexet!
fotó: Pixabay

Ami nehezebben jön, az értékesebb

Néhány luxuscikket a következők jellemeznek: alacsony kínálat, azaz alacsony elérhetőség. Akárcsak az aukción – az nyer, aki a legmagasabb árat kínálja, az eladó pedig választhat az ajánlatok között. Ilyen jelenséget figyelhetünk meg például az autóiparban. A legújabb Ford Mustang lesz, mint általában olcsóbb mint egy jó állapotban megőrzött, 1970-es évekbeli Ford Mustang. Ez annak köszönhető, hogy ebből az áruból kicsi a kínálat. A probléma az, hogy az 1970-es évekből származó modelleket már nem gyártják, így logikus, hogy a jól megőrzött darabokat magas áron kapják. A Rolex továbbra is gyártja az óráit. Tehát mi bizonyítja, hogy ez jó befektetés? Minden a gyártási időn múlik.

A Boston Consulting Group szerint a globális luxusórapiac megéri 75 milliárd dollár. Akár 30 százalék ez a milliárdos torta a másodlagos piac. Ráadásul a kereslet növekedésével a luxusórák másodlagos piaca is bővül. Ez nem csak a keresletnek köszönhető, hanem a kínálatnak is. 6-tól akár 36 hónapig is várnia kell ahhoz, hogy Rolex órát vásároljon egy hivatalos értékesítési csatornán keresztül!

Ez lehetetlen! Hiszen az üzletekben és az interneten azonnal megvásárolhat egy ilyen órát! Természetesen az üzletek új és használt órákat vásárolnak a legrangosabb márkáktól, hogy aztán eladják azokat vásárlóiknak. A Rolex nem ritka áru. A hivatalos forgalmazótól való vásárlás és az üzletben történő vásárlás közötti különbség az ár.

Félsz az inflációtól? Vegyél magadnak egy Rolexet!
fotó: Pixabay

A Rolex nem csak egy kütyü. Ez egy nagyszerű befektetés

Néz Rolex Oyster Perpetual 36 mm Közvetlenül a gyártó honlapján tudjuk megvásárolni 6100 dollár. A hosszú sorban állás azonban azt jelenti, hogy mielőtt átvesszük az új vásárlásunkat, vastag porréteg jelenik meg a csuklónkon – ez akár évekbe is telhet! Egy másik lehetőség, hogy azonnal megvásárolja az órát egy boltban. Ugyanez az óra a New York-i Prestige Watches üzletben nem 6100 dollárba kerül, hanem… 13 000 dollár! Könnyű kiszámítani, hogy a különbség elmúlt 100 százalék Minél ritkább a modell, annál jobban megnő az értéke, ha könnyen elérhető.

A Boston Consulting Group jelentése szerint 29 százalék gyűjtők kijelentette, hogy többet fizettek az utoljára használt órájukért, mint egy új kiskereskedelmi ára. Egyidejűleg 40 százalék közülük azt mondták, hogy használt vásárlás mellett döntenek, hogy elkerüljék a hosszú sorban állást a gyártóknál.

Alkalmazás? A luxusórát nem kell annak tekinteni kidobott pénz. Az adatok megerősítik, hogy egy ilyen időmérő eladása eltart egy ideig Tudunkkamatostul kapja vissza hozzájárulását.