Lamborghini Urus 2025/2026 – a világ leggyorsabb SUV-ja a hibrid korszakban

Lamborghini Urus 2025 2026 A világ leggyorsabb SUV-ja a hibrid korszakban
fotó: caranddriver.com

312 km/h egy ötajtós SUV-ban, amellyel gond nélkül elviheted a családot egyhetes nyaralásra. Sci-finek hangzik? Üdvözlünk a Lamborghini Urus SE – a világ leggyorsabb sorozatgyártású SUV-ja világában, amely közel 800 lóerős teljesítményt kínál, miközben csendben, elektromos üzemmódban is közlekedhetsz vele a városban világszerte.

Az Urus az első modern Lamborghini SUV a legendás LM002 óta, és egyben a márka történetének első ötajtós modellje. Amikor 2018-ban bemutatkozott, sok purista kétkedve fogadta – SUV Sant’Agatából? Tényleg? Mégis, éppen az Urus mentette meg pénzügyileg a Lamborghinit. Ma a márka eladásainak mintegy 70%-át adja, és a 2025-ös rekordév mögött is ő áll.

Lamborghini Urus 2025/2026 – SUV az új korszakban

Lamborghini Urus 2025 2026

fot. motor1.com

Az SE változat újabb mérföldkő – az olasz márka első plug-in hibridje (PHEV). 4.0 V8 biturbó motor + elektromos hajtás = összesen kb. 800 LE. Ehhez jön egy 60 km-es hatótávú EV mód és alacsonyabb CO₂-kibocsátás. Praktikus? Igen. Kompromisszum a teljesítményben? Szó sincs róla – az Urus SE 3,4 másodperc alatt gyorsul százra, és olyan végsebességet ér el, amit sok szupersportkocsi is megirigyelne.

Pont ez a végletek ötvözése teszi a 2025/2026-os Urust többé, mint egy SUV – ez egy “Super SUV”, amely újradefiniálja, mit jelenthet egy családi autó.

Teljesítmény és technológia az Urus SE-ben – kompromisszumok nélküli hibrid „Super SUV”

Nyolcszáz lóerő egy SUV-ban? Elsőre viccnek hangzik, de a Lamborghini Urus SE tényleg megvalósította ezt. A motorháztető alatt egy 4,0 literes, duplaturbós V8-as dolgozik, amelyhez egy körülbelül 190 lóerős elektromos motor társul. Az összteljesítmény így 800 LE és több mint 1 000 Nm nyomaték – számok, amelyek néhány éve még kizárólag a hipersportautók világához tartoztak, nem pedig a mindennapi bevásárlóautókhoz.

Lamborghini Urus 2025 2026 Ár

fotó: edmunds.com

PHEV hajtás: V8 találkozik az árammal

Az egész rendszer a teljesítményt egy 8 fokozatú automata váltón keresztül mind a négy kerékre továbbítja (AWD nyomatékvektor-szabályozással). A 25 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor akár kb. 60 km tisztán elektromos hatótávot biztosít (WLTP szerint), ami városi forgalomban egészen tisztességes eredmény. Az üzemanyag-fogyasztás 20-25 mpg egyenértékre csökken, a CO₂-kibocsátás pedig – különösen a korábbi, kizárólag belső égésű változatokhoz képest – jelentősen mérséklődik.

ParaméterÉrték
Maximális teljesítmény800 LE
Nyomaték> 1 000 Nm
0–100 km/hkb. 3,4 mp
Végsebesség312 km/h
EV hatótáv (WLTP)legfeljebb 60 km
Akkumulátor kapacitása25 kWh

Számok, amelyek változást hoznak

Százra gyorsul körülbelül 3,4 másodperc alatt, végsebessége 312 km/h – és ezzel kiérdemli a „világ leggyorsabb sorozatgyártású SUV ‑ja” címet. Az Urus SE negyed mérföldet nagyjából 11 másodperc alatt teljesít. Rendben, de vajon ez még mindig igazi Lambo? Az MLB Evo platform, az aktív légrugós futómű és a hat vezetési mód (Strada, Sport, Corsa, Neve, Terra, Sabbia) együttese miatt a pályán úgy viselkedik, mint egy ultrakönnyű GT, földúton pedig nem veszít a karakteréből. Karbon-kerámia fékek, ADAS csomagok (Urban, Highway), adaptív tempomat és 5 Euro NCAP csillag – mindez azért, hogy a 800 lóerő ellenére is megmaradjon a raucous spirit.

Mindennapok az Urusszal – kényelem, praktikusság és személyre szabhatóság

A legtöbb embernek a Lamborghini valami olyan autót jelent, ami ponyva alatt áll a garázsban, és évente kétszer gurul ki. De az Urus? Ez tényleg egy olyan autó, amellyel nap mint nap együtt élhetsz – és éppen ez a varázsa.

Belső tér, amely ötvözi a luxust a technológiával

Lamborghini Urus Super Suv

fotó: caranddriver.com

Az Urus utasterében öt teljes értékű ülés vár, Alcantarával, a legfinomabb bőrrel és karbon betétekkel – de nem csak az anyagokról szól ez az autó. Előtted egy 12,3 colos virtuális műszeregység, mellette egy kb. 10,1 colos infotainment kijelző – minden intuitívan működik, bár a menükhöz néha kell egy kis szokásidő. Ergonomia? Kifejezetten jó – a magas üléspozíció igazi uralmat ad, mégsem érzed magad úgy, mintha egy tankban ülnél.

Lamborghini Urus Belső tér

fotó: caranddriver.com

A praktikumra sem lehet panasz. A csomagtartó tágas, az AWD és a Neve/Terra/Sabbia üzemmódok gond nélkül birkóznak meg hóval, murvával vagy homokkal (igen, a Lamborghini a sivatagban is valóság). Városban jól jön az EV-mód – csendes szellemmód rövid utakra, amikor nem akarod a V8-as bömbölésével felébreszteni a szomszédokat.

Az ADAS csomagok (adaptív tempomat, sávtartó asszisztens, night vision) megbízhatóan működnek; a hangszigetelés pedig kiváló egy nyolchengeres szívű szupersportautóhoz képest.

És a személyre szabhatóság? Az Ad Personam programmal szinte mindent megvalósíthatsz: kristályfényű fényezések, amelyek 320 órányi munkát igényelnek, egyedi belső konfigurációk. Olaszországban és Dubajban a rendőrség is használ Urusokat járőrautóként, a hírességek pedig státuszszimbólumként. Mert ez az a SUV, amely az exkluzivitást valódi használhatósággal ötvözi.

Merre tart az Urus – a Lamborghini „Super SUV” jövője

Lamborghini Urus 2025 2026 Blog

fotó: edmunds.com

A hibridtől a teljesen elektromosig

A hibrid Urus SE valójában egy átmeneti lépés – afféle teszt, hogyan fogadják az ügyfelek az elektromos „impulzust” a V8-as világában. A Lamborghini és az egész VW-csoport tervei szerint 2030-ra a teljes kínálat elektromossá válik, vagyis megjelenik az első teljesen elektromos Urus. Futurisztikusan hangzik? Talán. De 2010-ben sem hitt senki abban, hogy a Lambo SUV-t épít, amely a márka bestsellerévé válik.

Az Urus mint jelenség, nem csupán egy modell

A Lamborghini Urus nem csupán egy autó – igazi aranytojást tojó tyúk. Ez a modell hajtja a teljes VW-csoport nyereségét a luxus SUV szegmensben, erősíti a márka pozícióját Ázsiában, és megnyitja az utat azokhoz az új generációs vásárlókhoz, akik sosem gondolkodtak volna el egy kétszemélyes Huracán megvásárlásán.

Ugyanakkor a „szuper-SUV-k” komoly vitákat váltanak ki. A kritikusok egyenesen kimondják: egy 23 colos felnin guruló óriás, amely városban 15 litert fogyaszt, a klímakorszak képmutatása. De a piac mást mond – a szegmens 2010 óta folyamatosan nő, és nem mutat lassulást.

Lamborghini Urus Mennyibe Kerül

fotó: carbuzz.com

A kérdés csak az: milyen hajtást szeretnél öt év múlva? Plug-in hibridet 80 km-es elektromos hatótávval, vagy inkább vársz egy teljesen elektromos, 700 lóerős modellre, mesterségesen generált hanggal? Egy biztos – a V8 búcsúzik. Tik-tak.

Michael

moto & lifestyle szerkesztőség

Luxury Blog