Sylwia Gorak – “Az abszolút szabadság és az időtlenség fontos számomra a művészetben”
Ma egy interjú egy lázadó, rendhagyó, és hihetetlenül tisztában van a mai festészettel. Sylwia Gorak egy egyedülálló személy, aki kiváló minőségű művészetet hoz létre. Ezek a festmények a féktelen természetről, a szabadságról és az ecsetkezelés szabadságáról! Kérjük, olvassa el a cikket.
Hogy fogod nevezni a munkádat?
Nehéz meghatároznom. Diplomát szereztem performansz és konceptuális művészetből, és most is főleg ezzel a területtel foglalkozom (plusz ének). Ugyanakkor a festés és a rajzolás az alapvető napi tevékenységem, nem nagyon gondolkozom azon, hogy adott-e kép lesz absztrakt, figuratív, szinesztetikus vagy a hagyományos reneszánsz üvegezési technikával festett. Ez csak az a sok mód, amellyel elérhetem a kívánt üzenetet. Gyakran használok meglévő technikákat és stílusokat, mint egy DJ, néha saját magamat is létrehozom. Minden a konkrét koncepciótól függ. Ezért nem szeretem megnevezni vagy korlátozni a kreativitást.
A természet iránti bűvölet vagy a természet egy torzító tükörben?
A természettel való kapcsolat a legfontosabb kapcsolat minden lény életében. Sajnos ezt manapság nem mindenki tudja felismerni. Ezt a kapcsolatot ünneplem és érzem egész életemben és minden nap. Ez egy nagyon tudatos folyamat és egyben nagyon kreatív is. Festményeim többsége a természettel való mély kapcsolat eredménye, és ennek megnyilvánulása.
Mi az, ami a művészetében megszegi a festészet konvencióit?
Talán ez a szigorú szabályok, konkrétság, nevek és megbízások hiánya. A művészetben számomra az abszolút szabadság és az időtlenség a fontos. Nem érdekelnek a divat, a trendek vagy az aktuális témák.
Mikor érezted úgy, hogy a festészet lesz a főszerep az életedben?
Valószínűleg a Képzőművészeti Főiskola elvégzése után. Végül azt festhettem, amit és ahogy akartam, javítások és osztályzatok nélkül.
Mi a legjobb módja annak, hogy szürreális ötletekkel álljunk elő?
Alvás.
Legjobban a festékekkel dolgozom…..
olajat. Az olaj az én dolgom, néha eltűnődöm ezen a zseniális találmányon. Az olajfestékek a teljes látható világot tartalmazzák. Jobban tudják bemutatni a valóságot, mint a fényképezés, és más világokat, elvont gondolatokat is meg tudnak valósítani.
A nagy vagy kis formátumokat szeretem?
Minden
Munkáidban megjelenik az ember és a természet, melyik hat rád jobban?
Természetesen a természet, a természet.
Kérem, mondja el nekünk a külföldi művészettel kapcsolatos tapasztalatait, miben különbözik a hazai piactól?
Több évig New Yorkban éltem. New Yorkban és San Franciscóban is volt amerikai ösztöndíjam. Ezen kívül svájci és német ösztöndíjak. Kiállítások és beszédek Londonban, Japánban, Kínában, Macedóniában, Bosznia-Hercegovinában, Szerbiában, Finnországban, Mexikóban, Ausztriában, Indonéziában, Ukrajnában, Litvániában, Kanadában, Svájcban, Németországban, Törökországban, Indiában. Nemzetközi művészeti vásárokon való részvétel Vilniusban, Kanadában és Németországban. Minden művészeti piac más, országtól függ. Ahol az embereknek több pénzük van, olyan festményt vesznek, amely egyszerűen tetszik. Lengyelországban az emberek gyakran azt vásárolják meg, amiről az újságban olvasnak, vagy amit egy galéria tanácsol nekik. Félnek választani maguktól:)
Mi a célod a szakmai életedben?
A cél a folyamat. Hozzon létre folyamatot. Szemlélődés a festészeten keresztül.
Milyen enteriőrben szeretnéd látni művészetedet?
Festményeim bármilyen belső térhez passzolnak. Szépen mutatnak a kortárs és minimalista építészetben, de a történelmi építészetben is. Festményemet egy klasszicista palotában, szász rokokó elemekkel és egy art deco szállodában láttam, 1980-as évekbeli magánházakban és régi lakóházakban. Gyári és irodai belső terekben is jól mutatnak.
Milyen témával soha nem foglalkozol?
A művészetben nem szeretem a politikai vagy szexuális témákat, és nem szeretem a triviális témákat sem. Bár néha festek aktokat, főleg férfiakat, konkrét élő modellekkel
Miről ír a CLAM Magazine Paris-ban?
A CLAM Magazine Paris interjúsorozatot készít művészekkel és híres filmszínészekkel (mint például Isabelle Huppert, David Lynch) konkrét témákról. Adtam néhányat interjúk-cikkek a „Boldogság” témában – mit jelent számomra, „Tapasztalat”, „Frissesség” és hasonló témák. Főleg a művészet és az utazások során szerzett élmények kontextusában írtam. Emellett minden évben több lengyel művészt ajánlok kiállításra a folyóirat, valamint lengyel gyűjtők.A tervekben egy egész szám szerepel a lengyel művészetről.
A festészet menekülés egy másik világba?
Nem igazán menekülés, mert valójában nincs mi elől menekülnöm. Az egyetlen kivétel a környezet fokozatos leromlása, a fák és erdők kivágása. Ez minden bizonnyal hatással van a munkámra, és a festészet gyakran megpróbálja enyhíteni a vele járó stresszt. Sőt, a festészet inkább a világ csodálatáról, elmélkedéséről, a jelenségek elemzéséről és szintéziséről szól.
A legjobb idő a jó művészet létrehozására?
Csak nappal festek.
Hogyan lehet harmóniában élni a művészettel és a szürke valósággal?
Vegyél magadnak egy festményt:)
Köszönjük az inspiráló és érdekes interjút! Sok sikert kívánok a galériához Luxus termékek és minden sikert a szakmai életében.
Szólj hozzá