Több divat, kevesebb provokáció – a Balenciaga új korszaka
Mint tudjuk, az ipar sokáig nem felejt. Néhány hónap telt el a márka nem megfelelő kampányával kapcsolatos botrány óta, amely szinte tönkretette az egész világ szemében. Továbbra is forróak azok a címek, amelyek a márkát pedofilok népszerűsítésével vádolják. Emiatt a Balenciaga a kampány visszavonása és hivatalos bocsánatkérése után egy időre kivonult a médiából. Egyesek azt is feltételezték, hogy ezzel véget ért az ikonikus márka.
A márka a párizsi divathéten jelent meg, teljes tudatában annak, hogy az egész divatvilág arra vár, hogy elcsússzon. És ez az oka annak, hogy ezúttal a minimalizmus mellett döntött. Az előadás szokásos látványos hangulatát egyszerű díszlet váltotta fel. A fő hangsúly a ruhákon volt. “A divat a szórakozás egyik formája lett, de gyakran ez a rész háttérbe szorítja a lényegét” – szólt az egyik cetli a bemutatóhelyeken a vendégeknek. Lehet, hogy Balenciaga a megváltás útján jár? Vagy talán pusztán médiastratégia, hogy elterelje a figyelmet jelenlegi hírnevéről?
Kifürkészhetetlen kép
A Balenciaga már jóval a tavalyi botrány előtt a divathatárok feszegetéséről ismert márka volt. A tiéd bemutatása kísérleti tervek, például cipők a “Full Destroyed” kollekcióból igen vegyes médiavisszhangot kapott. Ennek ellenére a forgalom és az eladott termékek tekintetében úgy tűnt, hogy ez a kép szolgálja a márkát. Szinte minden Balenciaga kísérlet , azzal végződött, hogy minden egyes darab elkelt. Érdemes megjegyezni azt is, hogy a vásárlók csillagászati összegeket hajlandóak voltak fizetni a bemutatott ruhákért és kiegészítőkért, amelyeket nagyon gyakran szándékosan torzítottak el.
És bár sokáig a címke jobban kelt, mint maga a termék, az utolsó kampány véget vetett ezeknek a kísérleteknek. A Balenciaga, amely általában sokkolt, ezúttal átlépte a társadalmi elfogadottság határát. Szóval úgy tűnik Szelíd visszatérésemmel és a műsor teljesen új jellegével szeretném magamat rehabilitálni az emberek szemében. Minden bizonnyal ennek a kezdete lehet az ellentmondásos eszközök feladása. Lehetséges azonban, hogy a Balenciaga továbbra is ugyanaz a márka, amely inkább az egyszerűséget, mint az eredetiséget hangsúlyozza? Valószínűleg hamarosan megtudjuk.
Milyen volt a Balenciaga 2023-as őszi/téli kollekciója?
Ahogy mondtuk, közben Párizsi divathéta márka feladta a drámai megoldásokat, mint például a sárban való futás vagy egy rendezett hóvihar. Ebben a szezonban a készlet minimalista volt, maga a kifutó pedig tiszta elefántcsont szőnyegnek bizonyult. Maga a show a Carrousel du Louvre bevásárlóközpont rendezvénytere volt, amely a 2000-es évek elejéig gyakori helyszíne volt a divatbemutatóknak.
A jelenlegi kreatív igazgató, Demna Gvasalia azt mutatja, hogy pusztán ruházati oldalról van még mit bemutatni a márkának. A kollekció 54 stílust tartalmazott . Voltak egyértelműen szabott öltönyök, estélyi ruhák és egy új kézitáska, a Huge Bag. Finom és nőies akcentusokat lehetett látni, amelyek emberibbé és kellemesebbé tették a kollekciót.
Ennek ellenére továbbra is a márka szellemiségét sugározta, olyan klasszikus motívumokkal, mint például: magas nyakú flitteres ruhák, dobozos bőrdzsekik, hatalmas farmerrétegek és bogaras napszemüvegek.
A modellek kissé játékos keverékbe öltözve sétáltak végig a kifutón virágos ruhák, jellegzetes strukturált szabás és egyenesen az utcai divatból vett elemek. A márka utcai viseletre gyakorolt hatása például egy felfújt formákkal az ujjakba varrt kapucnis pulcsiban is megmutatkozott. Az egész műsort nyugodt zongorahangok kísérték, amelyek a műsor előrehaladtával egyre elektronikusabbá váltak.
„Az ötlet az volt, hogy 200 százalékban én legyek” – mondta Demna a show után a színfalak mögött újságíróknak. “Az volt a szándékom, hogy megtisztítsam, megszerkesztsem addig a pontig, hogy magáért beszél.” A Balenciage által bemutatott show minden bizonnyal egy lépés volt a márka megrongálódott imázsának javításában. Remélhetőleg nem az utolsó.
Szólj hozzá