Victoria’s Secret Fantasy Bra – mítosz, luxus és ellentmondások

Victoria's Secret Fantasy Bra – Luxus és botrányok mítosza
fotó: businessinsider.com

Képzeld el, hogy felveszel egy melltartót, amelyet 10 millió dollárra biztosítottak. Nem, ez nem vicc. Ilyen tényleg létezik. Egy átlagos melltartó talán 100 zlotyba kerül, néha még kevesebbe is. Az, amiről most mesélni fogok, olyan darab, amelynek értéke meghaladja egy elegáns varsói belvárosi lakás árát. Abszurdnak hangzik? Pont ez benne a lényeg.

A Fantasy Bra – így hívják ezt a „koronát” a fehérnemű világában – kézzel készült, egyedi melltartó, amelyet valódi drágakövekkel díszítenek. Nem kristályokkal. Gyémántokkal, zafírokkal, rubinokkal. Minden egyes példány éveken át készült, a költségvetés 1 000 000-tól egészen 15 000 000 dollárig terjedt. Furcsának tűnhet, hogy valami ennyire intim, mint a fehérnemű, lehet egyszerre feltűnő, vagyonokat érő ékszer is. Pont ez az ellentmondás váltott ki annyi érzelmet.

Fantasy Bra Victoria’s Secret – ahol a fehérnemű milliókat érő ékszerré válik

Fantasy Bra Victoria's Secret

fot. kobiecaintuicja.com

A Victoria’s Secret ezeket a kreációkat mutatta be híres bemutatóin. Ma, 2025 -ben, a márka hosszú szünet után új show-val tér vissza, és hirtelen mindenki ismét arról az időszakról beszél. Ez a nosztalgia azonban ellentmondásos – egyrészt hiányzik az a csillogás és pompa, másrészt jól tudjuk, hogy az akkori szépségideál mérgező volt. A régi Fantasy Bra-kat csak szigorúan meghatározott paraméterekkel rendelkező Angyalok viselhették, miközben ma már a testpozitivitásról és a sokszínűségről beszélünk. Ezért is tér vissza a téma kulturális paradoxonként.

Miért is voltunk annyira lenyűgözve ezektől a melltartóktól? Néhány ok rögtön szembeötlik:

  • Érték – egyetlen más ruhadarab sem volt ennyire abszurd módon drága, miközben teljesen haszontalan maradt
  • Show – a divatbemutató, mint az álmok színháza, ahol a fehérnemű többé nem csupán funkcionális, hanem maga a művészet lett
  • Popkultúra – ezeket a show-kat milliók nézték, a modellek igazi sztárok voltak, és minden új Fantasy Bra címlapsztorikat szült
  • Feszültség – a fehérnemű intimitása és annak nyilvános bemutatása közötti kontraszt valamit megmozdított bennünk

A cikk további részében végigvezetünk ezeknek a kreációknak a történetén, bepillantunk az ékszerész- és tervezőműhelyek kulisszái mögé, megnézzük az egész vállalkozás mögött álló üzleti számokat, és elgondolkodunk azon, mit mond rólunk, mint társadalomról, a Fantasy Bra. A jövőbe is tekintünk – vajon van-e még értelme egy ilyen koncepciónak?

A Fantasy Bra-ra lehet csodálattal vagy kritikával tekinteni. Vagy akár mindkettővel egyszerre – hiszen pontosan így működik a luxuskultúra összetettsége.

Victoria's Secret Fantasy Bra Blog

fotó: themilliardaire.com

A 70-es évek butikjaitól a milliós show-ig – a Fantasy Bra története

1977-ben egy kaliforniai férfi nyitott egy kis fehérneműbutikot férfiaknak, akik szégyellték a feleségüknek bugyit venni a hagyományos áruházakban. Akkoriban senki sem gondolta volna, hogy ebből globális birodalom lesz. És végképp senki nem álmodott milliókat érő, gyémánttal kirakott melltartókról.

Roy Raymond egyszerű okból alapította meg a Victoria’s Secretet – olyan helyet akart, ahol a férfiak nem érzik magukat furcsán a csipkék között. A plázában lévő bolt elegáns volt, de nem sokkal több. A gond csak az volt, hogy az üzlet alig vegetált, így 1982-ben az egészet Les Wexner vállalkozó vette át potom félmillióért. És innentől kezdődött minden.

Wexner valami fontosat ismert fel – a fehérnemű nem csak funkció. Ez fantázia. Egy olyan márkáról álmodott, amely a vágyakról és a luxusról szól, nem a praktikusságról. A ’80-as és ’90-es években a Victoria’s Secret gyorsan nőtt, százával nyitotta az üzleteket Amerika-szerte. 1995-ben valakinek eszébe jutott, hogy tévés bemutatót csináljanak. Akkor még elég szerény volt, az interneten közvetítették, és csak kevesen nézték – a szerverek is leálltak.

Aranykor 1996–2005

Egy évvel később, 1996-ban minden megváltozott. A kifutón megjelent Claudia Schiffer valamiben, amit „Million Dollar Miracle Bra”-nak neveztek. Egy melltartó, amely egymillió dollárt ért. Hülyén hangzik? Lehet, de működött. Az emberek megőrültek – az újságok írtak róla, a tévék mutatták, mindenki azt kérdezte, ki, mi és hogyan.

Ez volt a fordulópont. A Victoria’s Secret többé nem volt egyszerű üzletlánc. Show-műsorrá vált. Látványossággá.

1997-ben jött a Millennium Bra – 10 millió dollár, briliánsok, zafírok, gyémántok. Tyra Banks ebben vonult végig egy 2000-es évszámmal díszített léggömb előtt. 1998-ban vitatott hírek érkeztek egy 20 millió dolláros melltartóról (bár ezt az összeget sosem erősítették meg hivatalosan, sokan marketingtúlzásnak tartották). Gisele Bündchen, Heidi Klum – ezek a lányok olyan értékes darabokat viseltek, mint egy manhattani lakás.

Minden egyre nagyobb lett. Olyan ékszerészek csatlakoztak, mint a Mouawad – egy cég, amely királyi ékszereiről ismert. Ezek már nem csupán csipkére ragasztott kövek voltak. Ezek műalkotások voltak. Összetettek, finomak, hónapokig tartó munkát igényeltek.

A költségvetések nőttek. A show nézettsége az egekbe szökött – a 2000-es évek elején több mint 10 millió nézővel a csúcson. A Victoria’s Secret menő volt, csillogó, mindenhol jelen volt.

Victoria's Secret Fantasy Bra

fot. naturaldiamonds.com

Stabilizáció és az első repedések

Nagyjából 2006 és 2015 között a hagyomány megszilárdult. Minden évben – új Fantasy Bra. 2014-ben még az is felmerült, hogy egyszerre két Angyalnak készüljenek dupla modellek. A marketing úgy működött, mint egy gépezet. De kezdett kissé ismétlődővé válni, igaz?

Maga a melltartó értéke már nem sokkolt senkit. Tizenkét vagy tizennégy millió – meddig lehet ugyanazzal a trükkel hatni? Ekkor kezdtek inkább a történetekre helyezni a hangsúlyt. Konkrét bányákból származó kövek, ókori kultúrák által inspirált minták, együttműködések olyan tervezőkkel, akiknek saját nevük volt. Megváltozott a fókusz – számított a kézművesség, a storytelling, a narratíva is.

Csakhogy a közönség így is elkezdett elpártolni. A show nézettsége 2018-ra körülbelül 6 millióra esett vissza. Az emberek azt mondták, már nem az ő világuk. Túl kommersz, túl felszínes, túl egysíkú. Megjelent a kritika hulláma

A luxus anatómiája – hogyan készül valójában a Fantasy Bra

Egy átlagos melltartó a Victoria’s Secret kollekcióból néhány óra alatt készül el a gyárban. A Fantasy Bra? Az akár egy év előkészületet és több száz óra ékszerészmunkát igényel. Pont ez a lépték teszi a különbséget a fehérnemű és valami között, amit már nemzeti kincsként kell őrizni.

Fantasy Bra Luxus

fotó: teenvogue.com

Maga az alapfazon egyáltalán nem számít egzotikusnak. Többnyire a márka bevált szabásai közül választanak – balconette vagy push-up a Very Sexy, Dream Angels vonalból. Merevítők, teljes kidolgozás, néha szilikonpántok a vállrészen, hogy ne csússzanak le a súly alatt. Ez volt az első kihívás, amit a tervezőknek meg kellett oldaniuk: hogyan lehet elérni, hogy a szerkezet ne csak néhány gramm anyagot, hanem több kiló követ és fémet is megtartson. És mindezt úgy, hogy pontosan illeszkedjen az adott modell testére, hiszen minden darabot méretre készítettek. Candice más méretekkel rendelkezett, mint Jasmine, így itt nincsenek univerzális méretek.

Ezután jön az ékszerészeti réteg, és itt kezdődnek a hihetetlen számok. Vegyünk három ikonikus példát:

ÉvModelKövek számaTeljes tömegNyitvatartási idő
2013Candice Swanepoel~4 200több mint 3 000 ct~1 350 óra
2014Adriana + Alessandratöbb mint 16 000nincs adat~1 380 óra
2016Jasmine Tookestöbb mint 3 00067 ct (ebből 18k arany)~700 óra

Magának az ékszerfoglalásnak a folyamata is a mikroszkopikus precizitás mesterműve. A gyémántokat pave, néha mikropave technikával rögzítik – vagyis minden egyes kőnek saját, nemesfémmel bélelt fészket kell kialakítani. A Mouawad vagy az Atelier Swarovski ékszerészei nagyítós lámpák alatt dolgoztak, egymás után helyezve el a köveket úgy, hogy egy se essen ki, amikor a kifutón mozgásba lendülnek. Hiszen a modellnek mennie kell, megfordulnia, minden mozdulatot végrehajtania – miközben a konstrukciónak egyenletesen kell csillognia, vakfoltok nélkül.

Az egyik mester állítólag azt mondta: ha ezt az alkatrészt leejteném a földre, egy hétig keresnénk a gyémántokat.

A nehézség abban is rejlik, hogy valami merevet (fém láncokat, kőalapokat) kell rugalmas textillel kombinálni. Ehhez speciális zsanérokat, rugalmas alapokat használtak a foglalatok alatt, néha különálló szegmenseket is, amelyek kissé elmozdulhattak egymáshoz képest. Ez nem hétköznapi ékszer – ez a bútor, a viselet és az ékszerművészet hibridje.

És ott van még a súly. A 2013-as Fantasy Bra majdnem annyit nyomott, mint egy újszülött – több mint 4 kilogrammot. A modell talán csak néhány percig tudta viselni orvosi gerinctámasz nélkül. Ezért is főleg „runway only” kreáció – egy kifutó, néhány fotó, vége. Nem számítva a biztonságiakat, akik a színpad szélén kísérték a modellt.

A következő részben megtudhatod, mennyibe került mindez, és miért írták be magukat ezek a számok a marketingtörténelembe.

Fantasy Bra

fotó: teenvogue.com

Milliók a kifutón – a Fantasy Bra gazdasága és marketingje

Millió dolláros melltartó, amit senki sem vesz meg. Elsőre bukásnak hangzik, igaz? Pedig a Victoria’s Secret évekig éppen azon keresett fortunákat, hogy senki sem vásárolta meg a Fantasy Bra-t.

Ez volt a marketingeszköz a legtisztább formájában. Minden egyes Fantasy Bra százával generált sajtócikkeket – a bulvártól egészen a „Forbes”-ig. A közösségi média megőrült a fotókért. És a Victoria’s Secret? Csak a drágakövekért és az ékszerészek munkájáért fizetett. A többit a média ingyen elvégezte. Ez az earned media hatás volt a kulcs. Egyetlen, 10 millió dollárt érő melltartó többszörösen ennyit érő médiavisszhangot hozott.

Képzeld el a VS bevételi grafikonját 2000-től 2024-ig. Az első fele szinte egyenes vonalban emelkedik. 2016-ban a márka elérte a 7,4 milliárd dolláros bevételt. A csúcson a Victoria’s Secret az amerikai fehérneműpiac mintegy 45 százalékát uralta. A show-kat? Évente több mint 10 millió nő nézte, a legjobb években akár 12 millióan is.

Ami fontos – minden show után az eladások 10-20 százalékkal nőttek a következő negyedévben. Egy sima, 50 dolláros melltartó is jobban fogyott, mert a vásárló előtte látta azt a milliós darabot. A halo-effektus könyörtelenül működött. Valami hétköznapit vettél, de úgy érezted, hogy ugyanahhoz a luxusvilághoz tartozol.

A Fantasy Bra a globális terjeszkedést is támogatta. A márka több mint 1000 üzletet nyitott világszerte. Az USA-ban a Victoria’s Secret volt az alapértelmezett választás – ha fehérneműt kerestél, oda mentél. Pont.

De 2016 után a számok csökkenni kezdtek. Megjelent a konkurencia: az Aerie természetes hozzáállással, a Savage X Fenty sokszínűséggel. A show nézettsége 6 millió körülire esett vissza. Piaci részesedés? 45-ről nagyjából 25 százalékra. A márka próbált menteni – 2018-ban még egy Fantasy Bra replikát is piacra dobott 250 dollárért. Az álom monetizálása szélesebb közönség számára. Fogyott, de nem mentette meg a helyzetet.

A rebranding részleges javulást hozott. 2024-ben a bevétel 6,2 milliárd dollár lett – körülbelül 5 százalékos növekedés. Aztán 2025-ben visszatért a show. Nosztalgikus hangulat, streaming, retrospektív. Az eladások a negyedik negyedévben 10 százalékkal nőttek. Az emberek hiányolták, ezért visszatértek.

Ennyit a számokról. De a kérdés marad – mi volt ennek az egész stratégiának az ára?

Fantasy Bra Luxus Melltartó

fot. lifestyleasia.com

Álom és testi nyomás között – a Fantasy Bra kulturális dimenziója

Emlékszem, amikor tizenhat éves voltam, és a barátnőmmel a tévé előtt ültünk, néztük a Victoria’s Secret bemutatót. Azok a szárnyak, azok a testek, az a csillogás. Akkor azt gondoltuk, hogy ők egyszerűen tökéletesek. Eszünkbe sem jutott megkérdezni – vajon kinek az álma volt ez valójában? És miért nem hasonlított egyikük sem ránk, az anyáinkra, vagy az utcán járó nők többségére?

Két évtizeden át a Fantasy Bra és az egész Victoria’s Secret show egyetlen, nagyon konkrét női testképet épített fel – rendkívül vékony, többnyire fehér, cisz nők, 0-2-es méretben. Ezeknek az “Angyaloknak” a fantáziát kellett volna megtestesíteniük. De a valóság kegyetlen: ez valaki más fantáziája volt, nem a miénk. Kulturális kutatók évek óta mondják, hogy ez az egész látványosság a férfiaknak egy kész szexi női képet kínált, a nőknek pedig egy elérhetetlen példaképet. Tulajdonképpen ez szimbolikus erőszak, még ha millió dolláros Swarovski kristályokba is van öltöztetve.

Az évek során egyre több kritika gyűlt össze. A feminizmus második és harmadik hulláma bírálta a VS-t a tárgyiasítás miatt. A modellek olyan ruhákban léptek fel, amelyek csak ürügyként szolgáltak a testük bemutatására. Semmi hely nem volt plus size, transz nőknek, még az etnikai sokszínűség is csak látszólagos volt. A statisztikák magukért beszélnek – a kifutón látható lányok kilencven százaléka fehér, cisz nő, meghatározott testalkattal. Hol van a többiek helye?

A Victoria’s Secret show nem fehérneműt árult, hanem egy rendkívül szűk meghatározását annak, mit jelent kívánatos nőnek lenni – magasnak, vékonynak, fiatalnak és fehérnek kellett lenni. Minden más láthatatlan maradt.

Aztán jött a #MeToo. És hirtelen kiderült, hogy ennek a mesés világnak a kulisszái korántsem voltak olyan csillogóak. Ed Razek, a show-ért felelős, sokéves kreatív igazgató egy interjúban nyilvánosan kijelentette, hogy transz és plus size modellek nem fognak szerepelni, mert ez egy “fantázia”, és meg kell őrizni a víziót. Ez a megjegyzés hatalmas vihart kavart. A cégek sorra visszaléptek a szponzorációtól. Ezzel egy időben kirobbant a botrány Les Wexner, az L Brands (a VS tulajdonosa) alapítója és Jeffrey Epsteinnel való kapcsolata körül. Hirtelen világossá vált, hogy a csillogás mögött valami nagyon mérgező rejtőzik. Az emberek többé nem vették be ezt a mesét.

2021-ben a Victoria’s Secret hivatalos bocsánatkérést adott ki. Elismerte, hogy “egészségtelen” női képet népszerűsített. Új kampányt jelentettek be, létrehozták a VS Collective-et – különböző hátterű nagykövetek csoportját. Tagjai között volt Priyanka Chopra, Megan Rapinoe, Eileen Gu, Paloma Elsesser. A márka elkezdett a kényelemről, inkluzivitásról, a nők önrendelkezéséről beszélni. Elfordult a hiperszexualizált nyelvezettől. De tudod mit? Sokan ezt woke-washingnak nevezték. Vagyis látszólagos társadalmi felelősségvállalásnak, marketingfogásnak, amivel a hanyatló eladásokat próbálták elfedni.

Néhány kutató szerint paradox módon éppen a VS modellje segítette elő a body positive mozgalom kibontakozását. Mert az emberek lázadni kezdtek. Megjelentek olyan márkák, mint Rihanna Savage X Fenty-je vagy az Aerie, amelyek kezdettől fogva a sokszínűségre helyezték a hangsúlyt. Megmutatták a striákat, narancsbőrt, ötvenes nőket, nem bináris személyeket. Ők töltötték be azt az űrt, amit a VS maga teremtett.

Ma, felnőtt nőként, amikor a régi show-fotókat nézem, furcsa érzés fog el. Egyrészt nosztalgia – ez egy darab popkultúra volt. Másrészt csalódottság – mennyi kárt okozhattak ezek a képek a fiatal lányoknak.

Victoria's Secret melltartók

fotó: usmagazine.com

A legikonikusabb Fantasy Bra-k és az ő Angyalaik

Elmész a Victoria’s Secret bemutatóra, és hirtelen minden kamera egy modellre szegeződik. Miért? Mert rajta van a Fantasy Bra – ez több, mint fehérnemű. Ez egy szimbólum. Olyan, mint egy koronázás a divatvilágban.

Azt, hogy valakit kiválasztanak ennek a melltartónak a viselésére, mondjuk ki őszintén: az Angyalok számára ez a legnagyobb elismerés. Nem kapja meg mindenki, még a legismertebbek sem. Ez az a pillanat, amikor azt mondják: ez a lány most ért a csúcsra.

“Million Dollar Miracle Bra” 1996 – Claudia Schiffer

A márka történetében először. Claudia a kifutón egymillió dolláros melltartóban – akkoriban ez őrület volt. 1 188 brazil drágakő, összesen 72 karát. Alan Necke és Harry Winston közös tervezése. Claudia már szupersztár volt, de ez a pillanat végleg ikonná tette a kilencvenes évek glamour világában. Emlékszem a show fotóira – úgy ragyogott a reflektorokban, mint egy élő ékszer. Ez indította el a Fantasy Bra egész hagyományát.

“Red Hot Fantasy Bra” 2013 – Candice Swanepoel

Most pedig ugrunk a rekordösszeghez. 10 millió dollár. Több mint 4 200 kő, köztük rubinok, gyémántok és sárga zafírok. Együtt több mint 3 000 karát. Ismét Mouawad tervezte, és most tényleg kitettek magukért. Candice már ismert volt, de ennek a melltartónak a viselése tette őt a 2013-as show arcává. Később interjúkban mesélte, mekkora nyomást érzett – végül is egy luxuslakás árát viselte magán.

“Dream Angels Fantasy Bras” 2014 – Adriana Lima és Alessandra Ambrosio

Ikertervek, először ilyen a márka történetében. Összesen 16 000 kő, 1 380 óra kézműves munka. Egyenként kb. 2 millió dollár értékben. Ez volt a két brazil modell hosszú Victoria’s Secret-karrierjének megkoronázása – Adriana már veterán volt, Alessandra is régóta dolgozott a márkának. Mintha egy korszak szimbolikus búcsúja lett volna, hiszen mindketten tudták, hogy a csúcs már mögöttük van.

“Dream Angels Fantasy Bra” 2018 – Elsa Hosk

Itt pedig már paradigmaváltást látsz. Igazi gyémántok helyett főleg Swarovski kristályok. Értéke kb. 1 millió – tehát vissza a kezdetekhez, de már más filozófiával. Nem a rekordösszegek számítottak, hanem az elérhetőség. A rajongók replikákat vásárolhattak, így ők is részesei lehettek a shownak. Elsa meglepődött a választáson, mert nem tartozott a legrégebbi Angyalok közé. De pont ez volt a lényeg – a frissesség.

Ez a néhány modell alkotja a Fantasy Bra mítoszát. Mindegyik más-más oldalát mutatja meg – rekordérték, érzelmi jelentőség a modell számára, vagy éppen a márka stratégiájának változása.

Fantasy Bra Victoria's Secret ára

fot. naturaldiamonds.com

A gyémántok kora után – mi maradt ma a Fantasy Bra-ból

A gyémántmelltartók visszatértek. De csak a vitrinekbe, nem az életbe.

2025-ben a Victoria’s Secret streaminges bemutatót szervezett, és mit láthattunk ott? A legendás Fantasy Bra-kat, a fénykorból. Úgy álltak ott, mint egy múzeumban, emlékeztetve azokra az időkre, amikor egy többmillió dolláros modell volt a fehérneművilág legnagyobb eseménye. Most ez inkább nosztalgikus utazás, mint valódi kínálat. 2019 óta nem készült új Fantasy Bra – és valószínűleg a régi formában már nem is fog.

Maga a márka most teljesen más irányba próbál menni. A Victoria’s Secret inkluzív, kényelmes, elérhető szeretne lenni. Ez látszik az olyan termékeken, mint a VS Bare Infinity Flex – egy melltartó, amely különböző testalkatokhoz igazodik, kényelmet nyújt. A kommunikáció is megváltozott. Már nem a “szexi” és a “fantázia” a kulcsszó, hanem a jó közérzet, a kényelem, az önbizalom. Ez nagy kihívás, hiszen hogyan lehet összeegyeztetni a gyémántos örökséget a funkcionális melltartók kínálatával?

A piac is nagyon megváltozott. A globális fehérneműpiac 2030-ra várhatóan eléri a 100 milliárd dollárt. A Victoria’s Secret vissza akarja szerezni pozícióját – jelenleg körülbelül 25%-os részesedése van az USA-ban, a cél talán 30%. A gond az, hogy a verseny könyörtelen. Olyan márkák, mint a Savage X Fenty vagy a ThirdLove, már a kezdetektől a sokszínűségre építenek. Nekik nem kell bizonygatniuk semmit – ők már ott vannak, ahová a VS még csak most próbál eljutni.

Én látok esélyt valamire a kettő között. Talán kapszulakollekciók, amelyeket a “fantázia” inspirál, de elérhető áron? Ahol a fantázia a vásárló egyediségéről szól, nem egy mindenkire ráerőltetett modellről. Vagy együttműködések művészekkel, tervezőkkel, akiknek a víziója szintén lehet “fantasy”, csak sokkal sokszínűbb módon.

Számunkra, fogyasztók számára ez izgalmas időszak. Élvezhetjük ezt az esztétikát – mert a csillogásnak és a szépségnek igenis helye van –, de közben választhatunk átlátható márkákat. Megnézhetjük, mennyire etikus a gyártásuk, hogy a kampányaikban különböző testeket és arcokat mutatnak-e be. Nem kell lemondani a luxusról. Elég, ha tudatosak vagyunk abban, mit és miért vásárolunk. A fantázia létezhet, ha nem kényszerít egyetlen normát mindenkire.

Végül is a gyémántmelltartók nem tűntek el teljesen. Egyszerűen már nem ők a világ közepe.

A te saját fantáziád – hogyan nézz okosan a Fantasy Bra-ra

Emlékszel arra az első képre – egy egyszerű melltartó húsz zlotyért szemben egy olyan konstrukcióval, amely többet ér, mint egy luxuslakás? Ma, miután végigmentél a Fantasy Bra történetén, valószínűleg már egészen másképp nézel erre. Mert ez nem csak egy történet az ékszerekről, amelyeket fehérneműbe varrnak. Valójában ez több, egymásba fonódó történet egyszerre.

Először is – valóban mesterműről van szó. Ötvösök, ékszerészek, tervezők száz órákat töltöttek azzal, hogy valami olyat alkossanak, amit sosem mindennapi fehérneműnek szántak. Ez inkább egy miniatűr szobor, mint egy melltartó. Másodszor – az agresszív marketing, amely egyetlen termék köré egész gépezetet épített, hogy lázba hozza a képzeletet, és elhitesse, hogy ha megveszed a Victoria’s Secret címkés egyszerű bugyit, akkor egy darabka varázslatot is kapsz vele. Harmadszor – egy nagyon konkrét, szűk női ideál, amely évtizedeken át nem hagyott helyet más testeknek, más fantáziáknak. Negyedszer – ma már inkább egyfajta műtárgy. Valami, ami a kultúra archívumában létezik, de már nem az események középpontjában.

A jövő „fantáziáját” a fehérneműben mi magunk teremthetjük meg – nem mint a marketingesek által megalkotott vágy tárgyát, hanem mint egy teret, ahol minden test luxusban érezheti magát. Ehhez tudatos döntésekre és egy kis bátorságra van szükség.

Gyakorlatilag – kezdd el tudatosan alakítani a közösségi médiádat. Kövess olyan fiókokat, amelyek sokféle testet mutatnak be. Keress fehérneműt, amiben jól érzed magad, függetlenül attól, hogy van-e rajta valamilyen presztízsmárka címkéje. Olvass véleményeket a márkákról, ne csak a kampányaikat nézd. És ne feledd, amit a kifutón vagy a reklámokban látsz, gyakran semmi köze ahhoz, ami valóban kényelmes és szép lesz a te testeden.

A fantázia nem kell, hogy eltűnjön. Megváltozhat – az egyetlen tökéletes testről szóló fantáziából egy olyan világról szóló fantáziává, ahol mindannyian úgy érezhetjük magunkat a saját bőrünkben, mintha millió dollárt érnénk. Akkor is, ha a melltartónk harminc zlotyba került.

Kate Z

divat & lifestyle szerkesztőség

Luxury Blog