Victoria’s Secret nagykövetei – az Angyaloktól a VS Collective-ig

Tudtad, hogy a Victoria’s Secret-nek már nincsenek Angyalai? Engem is meglepett ez a kérdés, amikor először hallottam. Hiszen évekig ezek a szárnyak jelentették a luxus és nőiesség szimbólumát világszerte.
A Victoria’s Secret évtizedeken át építette birodalmát a tökéletes nők csipkés fehérneműben való képére. A márka 1977-ben jött létre, és gyorsan a fehérnemű luxusának szinonimájává vált. Fénykorában, 2016-ban a vállalat bevétele elérte a “8,1 milliárd USD”-t. Akkoriban senki sem gondolta volna, hogy néhány év múlva minden megváltozik.

fot. usmagazine.com
Ma a Victoria’s Secret nagykövetei már egészen más történetet képviselnek. 2021-ben a cég bejelentette a “VS Collective” programot, amely teljesen megváltoztatta a márka képviseletének módját. Ez nem csupán arculatváltás – ez forradalmi szemléletváltás a nőiességhez és a sokszínűséghez való hozzáállásban.
A Victoria’s Secret nagykövetei, mint a szerelem szárnyai
A márka nagyköveteinek jelensége több okból is lenyűgöz. Először is, megmutatja, milyen gyorsan változhat a kultúra és az, amit szépnek tartunk. Másodszor, tökéletes példája annak, hogy az üzletnek hogyan kell reagálnia a társadalmi változásokra, ha fenn akar maradni.

fotó: m.maxmodels.pl
Ebben a cikkben szeretném megmutatni neked:
– Hogyan alakult át az évek során a Victoria’s Secret nagyköveti programja
– Kik képviselik ma a márkát, és miért olyan fontosak ezek a választások
– Milyen hatással vannak ezek a változások az egész divat- és fehérneműiparra
A Victoria’s Secret változásai olyan tükör, amelyben az egész társadalom átalakulása visszatükröződik.
Még emlékszem azokra az időkre, amikor a Victoria’s Secret bemutatóit nők milliói nézték szerte a világon. Ma ugyanezek a nők az autentikusságot és a sokszínűséget kérdőjelezik meg. Ez nem véletlen – ez a szépségről alkotott gondolkodásunk természetes fejlődése.
Ahhoz, hogy megértsük, hol tartunk ma, először meg kell néznünk, honnan indultunk. A márka nagyköveti programjának története lenyűgöző utazás az elmúlt három évtized popkultúráján keresztül.
Az angyaloktól a VS Collective-ig – a nagykövetek evolúciója
Pontosan emlékszem arra a pillanatra 1997-ből, amikor először láttam egy modellt hatalmas, angyalszárnyakkal a Victoria’s Secret kifutóján. Ez valami teljesen új volt – nemcsak fehérnemű, hanem egy egész színházi show. Akkor még senki sem sejtette, hogy az “Angels” műsor a világ egyik legismertebb divatmárkájává válik.

fot. vogue.pl
Tulajdonképpen az egész történet elég véletlenül indult. A Victoria’s Secret olyan módot keresett, amivel kitűnhet a piacon, és az angyalos ötlet… nos, elég kockázatosnak tűnt. De bevált.
| Év | Esemény |
|---|---|
| 1997 | Az “Angels” program bemutatása – az első szárnyak a kifutón |
| 1999 | Az első televíziós közvetítésű VS Fashion Show |
| 2001 | Heidi Klum lesz az első hivatalos nagykövet |
| 2005–2010 | Aranykor – a bemutatókat milliók nézik |
| 2010 | Népszerűségi csúcs – 12 millió néző a bemutatón |
| 2018 | A nézettség drasztikus visszaesése 3,3 millióra |
| 2018.11. | Ed Razek ellentmondásos interjúja a Vogue-ban |
| 2019 | Az éves divatbemutató lemondása |
| 2021.06. | A VS Collective hivatalos bejelentése |
Évekig néztem ezeket a bemutatókat, és láttam, hogyan változott a hangulat. Az, hogy 2010-ben még 12 millióan nézték, 2018-ban pedig már csak 3,3 millióan – ez nem volt véletlen. A világ megváltozott, miközben a Victoria’s Secret mintha megrekedt volna a múltban.
A fordulópont 2018 novemberében jött el, amikor Ed Razek azt a szerencsétlen interjút adta a Vogue magazinnak. A transznemű és plus size modellekről tett megjegyzései, miszerint nem illenek a show-ba, óriási vihart kavartak. Az emberek hangosan kezdtek beszélni arról, amit addig csak suttogtak – hogy a márka irreális szépségideálokat népszerűsít.
Aztán jött a Jeffrey Epstein-ügy. A közte és a Victoria’s Secret vezetése közötti kapcsolatok árnyékot vetettek az egész cégre. Hirtelen ezek a luxus bulik és az angyalok exkluzív világa teljesen más fényben tűntek fel. Egy márka, amely a fantáziára és álmokra építette az erejét, most nagyon kellemetlen valósággal szembesült.
A 2019-es show lemondása gyakorlatilag elkerülhetetlen volt. A cégnek el kellett gondolkodnia a folytatáson. Két évig csend, találgatások, vezetőváltások következtek.
Amikor 2021 júniusában bejelentették a VS Collective-et, tudtam, hogy egy korszak véget ért. Többé nem volt szó angyalszárnyakról vagy fantáziáról – most a sokszínűség és a társadalmi befogadás üzenete került előtérbe. Teljesen más filozófia, más értékek.
Ez az egész evolúció jól mutatja, mennyire megváltoztak a fogyasztók elvárásai. Ami 20 éve még a csillogás csúcsa volt, ma már elavultnak vagy akár problémásnak is tűnhet. Az új VS Collective szemlélet ezekre a kihívásokra próbál választ adni, bár az idő majd eldönti, sikerül-e visszaszerezni a márka régi népszerűségét.

fot. wwd.com
VS Collective 2025 nagykövetei – kik ők, miért és milyen küldetéssel
Néha elgondolkodom, vajon az emberek egyáltalán tudják-e, mi az a VS Collective. Ez a Victoria’s Secret új kezdeményezése – nem, már nem azok a híres szárnyas Angyalok. Most valami teljesen másról van szó.
A VS Collective olyan nők csoportja, akik 2021 óta képviselik a márkát. Mindegyiküknek van saját társadalmi küldetése és hiteles üzenete. Szerintem ez egy elég okos marketinghúzás, bár eleinte szkeptikus voltam.
| Név | Csatlakozás dátuma | Fő társadalmi küldetés |
|---|---|---|
| Megan Rapinoe | 2021. június | Az LGBTQ+ egyenlőség és a nők jogai a sportban |
| Priyanka Chopra Jonas | 2021. június | Kulturális sokszínűség és női vállalkozószellem |
| Hailey Bieber | 2021. augusztus | A fiatalok mentális egészsége |
| Adut Akech | 2021. szeptember | Afrikai képviselet a divatban |
| Valentina Sampaio | 2021. október | Transznemű személyek jogai |
| Eileen Gu | 2022. január | A nők sportja és a sztereotípiák ledöntése |
| Naomi Osaka | 2022. március | A mentális egészségtudatosság a sportban |
Ezeknek a nőknek a szerződései valóban tekintélyesek. Az éves fizetési sáv 500 ezer és 5 millió dollár között mozog. Az összegek nemcsak a szokásos fotózásokra vonatkoznak, hanem társadalmi kampányokban való részvételre, közösségi médiás posztokra, márkaeseményeken való megjelenésekre és kollekciók közös tervezésére is.
Emlékszem Hailey Bieber 2023 tavaszi selyemkollekciós kampányára. „A selyem nem csupán luxus – ez egy módja annak, hogy magabiztosnak érezd magad a saját bőrödben” – mondta akkor egy interjúban. Az első három napban rekordokat döntött ennek a vonalnak az eladása.
Érdekes projekt volt a #VSVoices podcast is Naomi Osakával. Fiatal sportolókkal beszélgetett a nyomásról és a mentális egészségről. Őszintén szólva, nem gondoltam volna, hogy egy fehérneműmárka ilyen komoly tartalmakat készít majd. De valahogy működik.
Adut Akech egy olyan kollekciót alkotott meg, amelyet szudáni gyökerei inspiráltak. A minták, a színek – minden mélyebb jelentéssel bírt. Ez nem csak egy újabb termékvonal volt.
A számok nem hazudnak – az online eladások 30%-kal nőttek a rebranding és a VS Collective bevezetése után. Különösen a 18–35 éves szegmensben. A fiatalabb nők végre úgy érezték, hogy ez a márka nekik is szólhat.

fot. hypebae.com
A márka Instagramja két év alatt 2,5 millió új követőt szerzett. Az engagement rate 1,2%-ról 4,8%-ra ugrott. Ez hatalmas különbség, ha valaki ért a közösségi médiához.
Ami igazán feltűnik, az ezeknek a nőknek az őszintesége. Nem próbálnak tökéletesnek látszani. Megan Rapinoe nyíltan beszél a küzdelmeiről, Hailey a szorongásairól. Ez világszerte visszhangra talál a nőknél .
Természetesen nem minden tökéletes. Volt, hogy egyes kollekciók kevésbé fogytak, és néhány nagykövet nyilatkozata is vitákat váltott ki. De összességében a stratégia működik.
A 2025. novemberi adatok azt mutatják, hogy a VS Collective hatékonyan fiatalítja a márkát, és új fogyasztói csoportokat vonz be. Most már csak az érdekel, hogyan alakul ennek a projektnek a jövője.
Mi lesz a Victoria’s Secret nagyköveteivel – következtetések, trendek és teendők számodra
A VS Collective forradalma olyan, mint az őrségváltás a divat világában – a régi gárda átadja helyét egy új korszaknak. Az elmúlt években figyelve ezt az átalakulást, világosan látom, merre tartunk.
Három dolog ragadott meg leginkább a Victoria’s Secret jelenlegi stratégiájának elemzésekor. Először is, a márka végre felismerte, hogy a sokszínűség nem trend, hanem szükségszerűség – és következetesen ebbe az irányba haladnak. Másodszor, a közösségi média valódi csatatérré vált a vásárlók figyelméért, és a VS megtanulta ezt a játékot. Végül – a nagykövetek hitelessége ma már többet számít, mint a külsejük.

fot. people.com
Ezeknek a változásoknak a megfigyelése befektetés a fehérnemű-divat jövőjének megértésébe.
Az én előrejelzésem? A VS Collective 2027-re több mint 50 tagot számlál majd különböző kontinensekről. Ez ambiciózus terv, de logikus. A márka bevételei akár a 10 milliárd dollárt is elérhetik 2030-ra – ha tartják a jelenlegi irányt.
Érdekes a párharc a Savage X Fenty-vel is. Ott még nagyobb hangsúlyt fektetnek a méret- és képviseleti sokszínűségre. A VS fokozatosan reagál, de vajon elég gyorsan?
„A jövő azoké a márkáké, amelyek hallgatnak a vásárlóikra, nem pedig diktálják számukra a normákat” – mondta nekem nemrégiben egy branding szakértő.

fot. entertainmentnow.com
Ahogy figyelem ezeket a változásokat, gyakran eszembe jut, mennyit változott a divatvilág. Régen a márkák mondták meg nekünk, hogyan kell kinéznünk. Ma már mi mondjuk el nekik, mit várunk el. És végre hallgatnak ránk.
Nadine
fashion & lifestyle szerkesztő
Luxury Blog








Szólj hozzá