Kering konglomerátum klímadöntéssel
A Kering egy francia luxuskonszern, amely olyan divatóriásokat foglal magában, mint pl. Gucci, Saint Laurent, Alexander McQueen, ill Balenciaga. Az LVMH-val együtt ez a két legnagyobb luxusdivatra összpontosító konszern. Vezetője François-Henri Pinault, aki egyben az azonos nevű alapítvány elnöke is, amely a nők elleni erőszak problémájával foglalkozik világszerte. A konglomerátum emellett számos egyéb társadalmi tevékenységben is részt vesz, támogatja a fiatal tehetségek kibontakozását és együttműködik művészeti egyetemekkel.
Múlt pénteken Kering hivatalosan elkötelezte magát, hogy 2035-ig 40%-kal csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását. Ez az ötlet illeszkedik a felelősségteljes luxus víziójába, és kiegészíti annak fejlődő vízióját fenntartható fejlődési stratégia. Ez óriási lépés a divatipar klímaforradalma felé. Pontosan mit ígér a Kering, és milyen hatással lesz ez a döntés?
Luxus divat és hangulat
Hogyan hat a divatipar az éghajlatra? Most már elegendő információval rendelkezünk ahhoz, hogy tudjuk, a divat jelentős mértékben hozzájárul az éghajlatunk negatív változásaihoz. Becslések szerint a divatipar a globális CO2-kibocsátás 2-8 százalékáért felelős. Perspektivikusan ez több, mint légi, tengeri és hajózás együttvéve. A vízfogyasztásra vonatkozó statisztikák még megdöbbentőbbek: évente körülbelül 215 billió liter vizet használnak fel az iparban.
Ezen túlmenően a gyors divatruházatot hatalmas mennyiségben gyártják, és a globális termelés több mint fele hulladéklerakókba kerül. Mindez hozzájárul az áruk fogyasztásának jelentős növekedéséhez. A luxustermékek határozottan tartósabbak. A kiváló minőségű anyagokra összpontosítva úgy tervezték, hogy hosszabb ideig tartsanak, mint a tömegcikkeknél. Ez pedig kisebb keresletet igényel az égetésre és a textilhulladékra. Ráadásul a luxusruhák elitizmusa azt jelenti, hogy ezek a termékek sokkal kisebb mennyiségben kaphatók.
Ezért bár a luxusdivat szegmens kétségtelenül hozzájárul a klímakatasztrófához, jóval kisebb százalékban. Az exkluzív márkák megengedhetik maguknak, hogy kevesebb speciális és jól elkészített terméket állítsanak elő. A legtöbben már tettek lépéseket az éghajlati helyzet javítása érdekében, tudva, hogy még akkor is tehetnek a klíma érdekében, ha az növekvő költségekkel jár.
Kiegyensúlyozott fejlődés
A világ luxusdivat-óriásai lassan több éve a fenntartható fejlődés útjára lépnek. Kiderült, hogy nem Kering volt az első, aki kijelentette, Az LVMH egy ideje az 1. és 2. hatályú kibocsátások (az üzemekben és üzletekben történő energiafelhasználásból származó üvegházhatású gázok kibocsátása) csökkentését is célozza. 50%-kal 2026-ig célja, hogy 2030-ra 55%-kal csökkentse az egységnyi hozzáadott értékre jutó, 3. körbe tartozó üvegházhatású gázok kibocsátását.
A Prada a szénlábnyomát is igyekszik csökkenteni, amely már 2021-ben elérte azt a célt, hogy jellegzetes nylon ruházati és kiegészítői vonalát teljesen újrahasznosított anyagokká alakítsa. A márka jelenleg évente több mint 100 millió yardnyi Re-Nylon szövetet állít elő műanyagból és fogyasztói hulladékból.
Mit tervez Kering?
“Most kitűzzük ezt az új abszolút célt, amely lefedi az üvegházhatású gázokról szóló jegyzőkönyv 1., 2. és 3. sávját, mert ha valóban dekarbonizálni akarjuk globális üzleteinket, akkor a szén-dioxid-intenzitás-csökkentésről az abszolút csökkentésre kell áttérnünk” – mondta François-Henri. Pinault.
Mint már említettük, a Kering luxuscégeket kezel, többek között, de nem kizárólagosan Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen. A márkákra és azok politikájára gyakorolt hatása jelentős, így mindez pozitív változásokra utal a jövőben. A Kering a tervek szerint kiadja a 2020-2023 közötti időszakra vonatkozó Fenntarthatósági Jelentését, amely bemutatja új biodiverzitási stratégiáját. A Kering ismét bizonyítja elkötelezettségét az iránt, hogy pozitív változást és hatást hozzon az iparágakra. Ez a lépés kétségtelenül meghozza gyümölcsét a közeljövőben.
Szólj hozzá