Very Sexy visszatér a kifutóra – miért ekkora szenzáció?

Very Sexy visszatér a kifutóra – miért olyan nagy dolog ez
fotó: businessoffashion.com

2025. október 15-én a Victoria’s Secret Very Sexy visszatérésének közvetítését világszerte több mint 12,8 millió néző követte élőben.

Emlékszel, mikor láttad először a Very Sexy-t? Én igen. Ez több volt, mint egyszerű fehérnemű – ez az önbizalom szimbóluma volt, amit bármilyen ruha alatt viselhettél. Most pedig ez a szimbólum tér vissza, méghozzá hatalmas lendülettel.

Őszintén szólva, nem gondoltam volna, hogy egyetlen fehérnemű kollekció visszatérése ekkora hullámokat ver majd. De amikor a Victoria’s Secret bejelentette, hogy néhány év szünet után újraindítja a Very Sexy-t, az internet szó szerint felrobbant. A #VerySexyIsBack hashtag 48 órán belül több mint 2,3 millió említést gyűjtött.

fotó: vspressroom.com

Mikor gyújtja fel újra a képzeletet a “Very Sexy”?

Az idei bemutató teljesen más volt, mint amilyenekre az előző évekből emlékszünk. Élőben néztem a streamen, és… nos, ezt nehéz szavakba önteni. A márka láthatóan meghallgatta a kritikákat, és változtatott a hozzáállásán. Több a sokszínűség, más a tempó, más az energia.

Érdekes módon a lengyel nők azonnal reagáltak a Very Sexy visszatérésére. A közösségi médiában százával jelentek meg bejegyzések archív fotókkal ebben a fehérneműben. Nosztalgia? Talán. De inkább egyfajta vágyakozás egy olyan nőiesség-kifejezési stílus iránt, amely valahol elveszett az évek során.

Miért pont most tér vissza ez a kollekció? Szerintem ez nem véletlen. A nőknek ma szükségük van valamire, amitől erősnek és magabiztosnak érezhetik magukat. De vajon a Very Sexy 2025 még mindig ugyanaz a márka, amit valaha szerettünk?

Ebben a cikkben három kulcsfontosságú szempontot vizsgálok meg e visszatérés kapcsán:

  1. A Very Sexy kollekció evolúciója – hogyan változott az évek során, és mit jelent az újjáéledése
  2. Az új technológiák a fehérneműkben, amelyeket a márka a visszatérésével együtt vezet be
  3. A lengyel nőkre gyakorolt hatása és az, ahogyan ezt a visszatérést érzékeljük a hazai piacon

Mielőtt a jövőbe tekintenék, előbb térjünk vissza a kezdetekhez…

A debütől a válságig – a Very Sexy evolúciója

Emlékszem, amikor 2001-ben először láttam a Very Sexy reklámját a tévében. Az a fehérnemű akkoriban mintha egy másik bolygóról érkezett volna – annyira szexi és magabiztos volt. Ki gondolta volna, hogy húsz évvel később ilyen drámai változásoknak leszünk tanúi?

A Very Sexy története tulajdonképpen egy lecke arról, hogyan lehet birodalmat építeni, majd ugyanilyen gyorsan elveszíteni azt. Vagy legalábbis komolyan megingatni.

ÉvMi történt
2001Very Sexy Push-Up Bra debütálása – azonnali bestseller
2005A Very Sexy Now parfüm kiegészítése
2008–2012A népszerűség csúcsa, fürdőruha kollekció
2016Bikini akció 39 USD-ért – hatalmas siker
2018Az imázsválság első jelei
2019A divatbemutatók leállítása
2020–2021Fordulat az inkluzivitás felé, eladások visszaesése

A kezdetek igazán ígéretesek voltak. A Very Sexy Push-Up Bra több lett, mint egy melltartó – az önbizalom manifesztuma volt. A nők nemcsak a párjuk kedvéért vásárolták, hanem elsősorban saját maguknak. Én is ezt éreztem, amikor ezt a fehérneműt viseltem.

A 2005–2016 közötti évek igazi robbanást hoztak. A márka bővült illatokkal – a Very Sexy Now olyan volt, mint egy kaland ígérete. Aztán jöttek a fürdőruhák. Emlékszem arra a bikini akcióra 39 dollárért 2016 -ban – az üzleteket szó szerint ellepték a vásárlók. Ez volt az a pillanat, amikor a Very Sexy a legszélesebb női közönséghez is eljutott.

De valami elromlott 2018 körül. Talán a világ változott meg, talán a nők már többre vágytak, mint puszta szexepilre? A bemutatók leállítása 2019 -ben olyan volt, mintha beismerték volna a kudarcot. Victoria’s Secret próbált az inkluzivitás felé fordulni, de valahogy ez nem működött. Az eladások csökkentek, a márka pedig elveszítette azt a bizonyos karakteres élét.

A Very Sexy a kultikus szimbólumból… nos, átlagossá vált. Felhígult. Mintha valaki egy élénk színhez túl sok vizet adott volna.

Évek kísérletezése után eljött a technológiai innovációk ideje…

Victoria's Secret 2025

fotó: anneofcarversville.com

Technológia és glamour – újdonságok a 2025-ös kollekcióban

CEO Hillary Super a „szexi új korszakról” beszél, de őszintén szólva, ez elsőre csak egy újabb marketinges szlogennek hangzik. Csak amikor megláttam a Very Sexy 2025 kollekció részleteit, értettem meg, miről is van szó.

Az Infinity Edge technológia nem csak egy hangzatos név – tényleg megváltoztatja, ahogyan a melltartó illeszkedik a testhez. A négy push-up szint teljesen másként működik, mint korábban. Nincs többé az a „vagy túl kevés, vagy túl sok” érzés. Az emelés mértékét az alkalomhoz igazíthatod. Reggel munkába egy szint, este randira egy másik. Kényelem? Sokkal jobb, mert nincsenek merev betétek, amik elmozdulnának.

A Bare Infinity Flex adaptív kosarak – a név bonyolultnak tűnik, de az elv egyszerű. Az anyag a mell formájához igazodik, nem fordítva. A Side-smoothing technológia kisimítja az oldalakat anélkül, hogy szorítana. Nem állítom, hogy ez forradalom, de a különbség tényleg érezhető.? Pro tipp: Az első próbánál állítsd a push-up szintet a legalacsonyabbra. Csak utána emeld – így könnyebb eldönteni, mennyire kényelmes.

Funkció2025Előző kiadás
Push-up4 szintű szabályozásÁllandó szint
Melltartó kosarakAdaptív FlexMerev betétek
BefejezésOldal-simításStandard

A design egy külön történet. A Shine pántok látványosak, de vajon mennyire praktikusak? A bemutatón Irina Shayk smaragdzöld szettben egyszerűen lenyűgöző volt. Ezek a csillogó pántok, a csipke és a szegecsek kombinációja – nagyon glamour, nagyon 2025. A gond csak az, hogy az ilyen részletek megfelelő stylingot igényelnek.

A csipke & szegecsek párosítása elsőre kockázatosnak tűnhet. A gyakorlatban működik, de a mosásnál óvatosnak kell lenni. Az ápolási útmutató részletes – érdemes elolvasni.

Az árak 52,50 USD-tól indulnak az alapmodell esetében, de a teljesen kidolgozott változatok jóval többe kerülnek. Ez befektetés, nem impulzusvásárlás.

Több modellt is kipróbáltam a kollekcióból, és el kell ismernem – a technológia valóban javítja a viselési komfortot. Forradalmi? Talán nem, de mindenképp egy lépés a jó irányba.

Most, hogy ismerjük a részleteket, nézzük meg, mit jelentenek ezek a magyar nők számára, és hogyan befolyásolják a fehérneműhöz való hozzáállásunkat…

Very Sexy fehérnemű

fot. anneofcarversville.com

Hatás a piacra és a lengyel nőkre – gazdaság, kultúra, érzelmek

A GUS adatai szerint a prémium fehérneműpiac 23%-kal nőtt Lengyelországban 2025-ben. Ez sok, de nem mondhatom, hogy meglep. Amikor a Victoria’s Secret hivatalosan visszatért a pl.victoriassecret.com oldalra, valami megváltozott.

Emlékszem, amikor egy kolléganőm mutatta a rendelését. „Végre nem kell az amerikai unokatestvéremet kérlelnem” – mondta, miközben kibontotta a rózsaszín dobozt. Az árak? Egy Very Sexy melltartó körülbelül 280 zł (65 USD), szóval ez nem mindennapi vásárlás. De a szállítás gördülékenyen működik, egy héten belül megérkezik.

A közösségi média tele van hozzászólásokkal. A Gazeta.pl fórumán olvasom: „Először vettem Very Sexy-t, és teljesen más embernek érzem magam. Ez nem csak fehérnemű, hanem magabiztosság egy dobozban.” Egy másik felhasználó hozzáteszi: „A férjem szerint megváltoztam, mióta VS-t hordok. Én csak egyszerűen jobban érzem magam a bőrömben.”

Az Instagram tele van #VerySexyPoland feliratú képekkel. Fiatal nők mutatják a vásárlásaikat, idősebbek a „nőiesség visszatéréséről” írnak. Érdekes jelenség – a fehérnemű a kávé melletti beszélgetések témája lett.

fot. vspressroom.com

Az Euromonitor szerint egy átlagos lengyel nő most évente 340 zł-t költ prémium fehérneműre. Tavaly ez még csak 210 zł volt. A különbség lenyűgöző.

Mit jelent ez számodra? Ha gondolkodtál a vásárláson, most jó alkalom. A piac fejlődik, így a verseny is nőni fog. A Victoria’s Secret-nek tartania kell a minőséget és az elérhetőséget.

A fizikai üzletekben is látok változásokat. A vásárlók egyre gyakrabban kérnek „valami hasonlót a Very Sexy-hez”. Az eladók új neveket tanulnak, fazonokat hasonlítanak össze. A piac egyre professzionálisabb.

Gazdaságilag ennek van értelme. A lengyel nők ma többet költenek magukra, mint öt éve. Kulturálisan is változunk – nyíltan beszélünk arról, mit viselünk a ruha alatt. Ez már nem tabu.

Ha ki akarod használni ezt a trendet, figyelj a költségvetésedre. A Very Sexy befektetés, nem impulzusvásárlás. Ellenőrizd a méreteket az oldalon, mert a visszaküldés lehetséges, de időigényes.

fot. vspressroom.com

A te mozdulataid – hogyan használd ki a szexepil új korszakát

Már látom, hogyan áll össze ez az egész. A fehérnemű szexepiljének új korszaka az inkluzivitás, a kényelem és a tudatos választás ötvözete. A fogyasztók végre megkapták, amire évek óta vágytak – lehetőséget arra, hogy kompromisszumok nélkül önmaguk legyenek.

Neked

Kezdd a méréssel – komolyan, a legtöbben középiskola óta rossz méretet hordunk. A legjobb este mérni, amikor a tested természetes állapotban van. Ne szégyellj segítséget kérni az üzletben.

Vadászd le a szezonvégi leárazásokat, de vásárolj előre gondolkodva. Egy jó melltartó ára magasabb, de két évig is bírja rendszeres használat mellett. Én mindig inkább egy drágábbat veszek, mint három olcsót – ez mindig beválik.

Fehérnemű Very Sexy kollekció

fotó: vspressroom.com

Tesztelj új márkákat online, de mindig nézd meg a visszaküldési feltételeket. Egyes webshopok 100 napot adnak a cserére, mások csak 14-et. Ez sokat számít, főleg ha új fazont rendelsz.

Az iparág számára

A merchandisingnek most már sokkal inkább oktató jellegűnek kell lennie. A vásárlók tudni akarják, miért ez a fazon a jobb választás, nem csak azt, hogyan néz ki. Mérettáblázatok, anyagleírások, valódi nők fotói – ez az alap.

Az omnichannel nem csak egy divatos kifejezés, hanem elengedhetetlen. Egy lány felpróbálja a szalonnban, online rendel más színekben, majd átveszi az átvételi ponton. Ha ezt nem kínálod, lemaradsz a versenyben.

Az influenszereknek hitelesnek kell lenniük, nem tökéletesnek. Dolgozz együtt olyan nőkkel, akik valóban a te fehérneműdet hordják nap mint nap. Az ő véleményük többet ér, mint ezer retusált fotó.

A Business of Fashion szakértői szerint 2026-12-31-ig az „inclusive sexy” már nem trend, hanem alapelv lesz. Azok a márkák, amelyek most nem alkalmazkodnak, jövőre komoly gondban lesznek.

Ez nem egy forradalom, ami majd eljön – ez már itt van. A kérdés: készen állsz rá válaszolni, vagy csak kívülről figyeled?

Valóban megengedheted magadnak, hogy várj?

Nadia

divatszerkesztő

Luxury Blog